سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم "توکیو"، امسال چهار فیلم بلند و داستانی از سینمای ایران را به نمایش خواهد گذاشت.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم «مجبوریم» جدیدترین ساخته رضا درمیشیان و «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده دو نماینده سینمای ایران در بخش «Tokyo Premiere ۲۰۲۰» جشنواره توکیو هستند و اولین نمایش جهانی خود را در این رویداد سینمایی تجربه خواهند کرد.

بخش جدید «Tokyo Premiere ۲۰۲۰» جشنواره فیلم توکیو امسال تحت تاثیر بحران جهانی کرونا و از ادغام دو بخش رقابتی اصلی جشنواره شکل گرفته و شامل نمایش ۳۲ فیلم از کشورهای مختلف جهان است و در انتها تنها یک جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان به فیلم برگزیده اعطاء خواهد شد.

فیلم «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی که در اولین حضور بین المللی خود توانست جایزه بهترین فیلم بخش افق های هفتاد و هفتمین جشنواره ونیز را کسب کند به همراه فیلم «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول اُف برنده جایزه خرس طلای بهترین فیلم جشنواره برلین ۲۰۲۰ هم در بخش «تمرکز جهانی» جشنواره فیلم توکیو به روی پرده خواهند رفت. این بخش شامل نمایش برترین فیلم های شرکت کننده در جشنواره های جهانی است.

سینمای ایران سال گذشته و در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو نیز حضور موفقی داشت و فیلم «متری شیش و نیم» از سعید روستایی در بخش رقابتی اصلی و دو فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته رضا جمالی و «قسم» از محسن تنابنده، در بخش "آینده آسیا" حاضر بودند و در پایان سعید روستایی و نوید محمدزاده برای فیلم «متری شیش و نیم» به ترتیب جوایز بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را از این جشنواره معتبر دریافت کردند و رضا جمالی نیز برای فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» جایزه «روح آسیا» را از سوی بنیاد فرهنگی ژاپن دریافت کرد.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم توکیو از تاریخ ۳۱ اکتبر تا ۹ نوامبر (۱۰ تا ۱۹ آبان) برگزار خواهد شد.