در مراسمی از هنرمندان فیلم سینمایی «خورشید» در هتل پارسیان آزادی تجلیل شد.

پایگاه خبری تئاتر: مراسم تجلیل از هنرمندان فیلم سینمایی «خورشید» در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

در این مراسم، مجیدی کارگردان فیلم «خورشید» گفت: دو سال پیش با نیما جاویدی به فکر تولید فیلمی با موضوع بچه‌های کار افتادیم؛ کودکانی که به راحتی از آن‌ها عبور می‌کنیم. برای شروع به مدرسه صبح رویش دروازه غار رفتیم که برای بچه‌های کار زمینه تحصیل را فراهم کرده بود.

وی افزود: کار کردن برای این کودکان اجتناب ناپذیر است؛ امیدوارم در آینده شرایطی پیش بیاید که در کشور بزرگی مانند ایران شاهد کودکان کار نباشیم. یکی از بهترین راه‌ها برای فرهنگ سازی در جهت رفع مشکلات کودکان کار، سینما و ساخت فیلم‌ است. بعضاً به دولتمردان گفتم به سینما نگاه درجه دو و سه داشته اید و این نگاه آسیب زیادی به کشور زده است.

مجید مجیدی

مجیدی تاکید کرد: هنر می‌تواند سازنده باشد و ما خوشحالیم توانستیم برای این بچه‌ها که گنج‌های این سرزمین هستند، کاری کنیم. بحث کودکان کار، ملی است و با مشارکت ملی و مردمی می‌توان بسیاری از مشکلات این عزیزان را رفع کرد. پس تک تک ما باید به این مقوله ورود کنیم. به خصوص در امر تحصیل این بچه ها، دولت‌ می‌تواند کمک‌ زیادی کند. این کودکان پتانسیل و استعداد‌های درخشانی دارند و باید حمایت شوند. یادمان باشد تک تک بچه‌هایی که سر چهارراه می‌بینیم، گنج ملی ما هستند که باید حمایت شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «آواز گنجشک‌ها» اظهار کرد: «شمیلا» در ونیز آنقدر شناخته شده بود که همه با او عکس می‌گرفتند و به نوعی به یک سلبریتی در ایتالیا تبدیل شد. روح الله زمانی هم خیلی برای نقش آفرینی در این فیلم زحمت کشید. بقیه بچه‌ها هم با عشق و علاقه کارشان را انجام دادند. روح الله زمانی انگار یک بازیگر حرفه‌ای بود؛ در بیست روز قاب و دوربین و نما‌ها را شناخت. پای او از روز اول شکست، اما پس از چهار یا پنج روز استراحت، باز به کار ادامه داد. آنقدر این بچه ها در فیلم خوب بودند که دبیر جشنواره ونیز گفت «دوست داشتم به تیم بچه‌ها جایزه بدهم، اما قوانین جشنواره دست ما را بسته است.»

روح‌ الله زمانی

در ادامه این مراسم، با اهدای جایزه از روح الله زمانی تقدیر شد و او جایزه ونیز را از دستان مجید مجیدی دریافت کرد. همچنین یک دوره آموزش کامل بازیگری برای او در نظر گرفته شد.

لوح تقدیر حمایت تحصیلی تا ورود به دانشگاه هم به شمیلا و ابوالفضل شیرزاد، مانی غفوری و محمد مهدی موسوی تعلق گرفت.

همچنین از نیما جاویدی، امیر بنان، امید امید پور و بیتا موسوی نیز تقدیر شد.