نمایشگاهی از عروسکهای 14 دوره گذشته جشنواره تئاتر عروسکی با همکاری هنرمندان شرکت‌کننده در این دوره‌ها، در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک برگزار می ­شود.

پایگاه خبری تئاتر: برای اولین بار در بخش جنبی جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک نمایشگاهی از عروسک، برای آشنایی با آثار هنرمندان طراح و عروسک ساز برپا می‌شود. در این نمایشگاه که به دبیری مرضیه محبوب، برگزار می‌­شود خاطرات 14 دوره گذشته جشنواره تجدید شده و جشنی برای عروسک‌های نقش آفرین و خاطره‌انگیز این سال‌ها برپا می­ شود.

در فراخوانی که با این هدف طراحی شده، از همه هنرمندانی که از سال 1368 تا 1393در جشنواره‌های نمایش تهران- مبارک حضور داشته‌اند دعوت شده عروسک‌های خود را به همراه بروشور، عکس و پوستر برای شرکت در نمایشگاه ارسال کنند.

در ادامه این فراخوان شرایط حضور هنرمندان، به شرح ذیل  آورده شده:

شرکت کنندگان می‌توانند یک تا 3 عروسک را به طور امانت تحویل دهند. عروسک‌ها بازسازی شده و به صورت شکیل در بسته بندی تحویل داده شود. چنانچه عکس عروسک از بین رفته ولی عکس مناسب و باکیفیت از آن موجود است، شرکت‌کنندگان می‌توانند عکس عروسک را ارسال کنند. نمایشگاه به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود. به آثار شرکت‌کننده در نمایشگاه، گواهی شرکت در نمایشگاه اهدا می‌شود. پس از پایان نمایشگاه اصلی عروسک به عروسک‌ساز تحویل داده می‌شود. همچنین مهلت تحویل تا تاریخ 10 شهریور ماه سال جاری است.

تلاش ستاد برگزاری این دوره از جشنواره این است که از عروسک‌های ارائه شده در نمایشگاه، یک مجموعه عکس تهیه و ماندگار شود.

هنرمندان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی خیابان فلسطین، حدفاصل انقلاب و بزرگمهر،‌ بن بست شمشاد، پلاک یک تا تاریخ 10 شهریورماه ارسال کنند.