حمیدرضا آذرنگ آرزو کرد روزی برسد که هیچ نویسنده‌ای دغدغه اجرای متنی را که چند سال از نگارش آن می‌گذرد، نداشته باشد.

پایگاه خبری تئاتر: این نمایشنامه‌نویس، ‌بازیگر و کارگردان تئاتر روز جمعه 24 مردادماه بخش‌هایی از نمایشنامه «زری بانو» را در برنامه نمایشنامه‌خوانی برج میلاد خواند و گفت: امیدوارم روزی برسد که نویسندگان ما این دغدغه را نداشته باشند که آثاری را که چند سال پیش نوشته‌اند و امکان تحقق پیدا نکرده، روخوانی کنند.

 

آذرنگ توضیحی درباره تم نمایشنامه «زری بانو» ارائه کرد و افزود: این نمایشنامه درباره رسمی قدیمی در یکی از روستاهای مناطق مرکزی ایران است که طی آن زن جزو اموال مرد به حساب می‌آید و مرد هنگام درگذشتش می‌تواند وصیت کند بعد از مرگش، زنش به کدام مرد برسد.

این بازیگر تئاتر خاطر نشان کرد: نمایشنامه «زری بانو» نوشته شد و فقط یک اجرا در جشنواره آیینی سنتی داشت اما هرگز امکان اجرای گسترده‌تر پیدا نکرد.

آذرنگ در ادامه با ابراز خرسندی از برپایی جلسات نمایشنامه‌خوانی در برج میلاد افزود: کمتر پیش می‌آید انسان به موقعیت‌های کوچک زندگی‌اش افتخار کند اما من امروز در مقایسه با اتفاقات بزرگی که بیرون در جریان است، به این مجلس و به علیرضا نادری که دبیر افتخاری این برنامه است، افتخار می‌کنم.

 این هنرمند نمایشنامه‌اش را در بخش میز کار نویسنده و در پنجمین روز جلسات نمایشنامه‌خوانی برج میلاد ارائه کرد.

در ادامه نیز دو نمایش «رادیولوژی» نوشته آریا باغستانی و «نوبل» در بخش صدای نسل تازه اجرا شد.

 برنامه هفت شب نمایشنامه‌خوانی تا روز 26 مردادماه در سالن سعدی برج میلاد در حال برگزاری است. این برنامه با دبیری افتخاری علیرضا نادری برگزار می‌شود.