در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرنسیسکو، مستند «گِلک» به عنوان بهترین فیلم مستند انتخاب شد.

پایگاه خبری تئاتر: مستند «گِلک» (Gelak) به کارگردانی سیروس کفاش برای سیزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سن فرنسیسکو که در ۱۹ و ۲۰ سپتامبر برگزار می‌شود، انتخاب شد و در اختتامیه این جشنواره به عنوان بهترین فیلم مستند، جایزه سپنتا را کسب کرد.

این مستند پیش‌تر به فینال جشنواره pune هندوستان نیز راه پیدا کرده بود و در مسیر جشنواره‌ای خود جایزه بهترین فیلمبرداری را از جشنواره پونا هندوستان به دست آورد.

گلک قصه‌ای سرشار از امیداست و فریاد فرو برده دخترکان هرمزی است که حاضر نیستند برای هنرشان خاک سرزمینشان را بفروشند و طعنه‌ای است به دست اندازان بیت المال و آب و خاک میهن که با وعده‌های سرخرمن به میدان کار می‌آیند و در قامت سارقان آن با جیبهای آویزان بیرون می‌روند.

این مستند پیش از این به بخش مسابقه چندین جشنواره بین المللی دیگر راه پیدا کرده بود و در جشنواره بین المللی پارس موفق به گرفتن تندیس خلیج فارس و دیپلم افتخار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی بهترین تدوین شده بود.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: سیروس کفاش، مدیر فیلمبرداری: سیروس کفاش، مدیر صدابرداری: محمد مختاری، فیلمبردار: ایمان وطن پور، گوینده متن؛ فرخ نعمتی، طراح صحنه و لباس: بهار رحیمی، نویسنده متن: مریم اسدزاده، تدوین و اصلاح رنگ: مجید رستگار، آهنگساز: مرتضی کریمی، صداگذاری و میکس: علی ابوالقاسمی، منشی صحنه؛ سمیرم کفاش، بازیگر: خدیجه درویشی، مشاور رسانه: مریم رودبارانی، دستیاران فیلمبرداری: نوید آقایی. عباس قاسمی، شهرام رنجبر، دستیار صدا: نیما مختاری، دستیار لباس: المیرا رضایی (با تشکر از؛ ایرج عاشوری سعید بشیری. حسن لفافیان. علی لدنی. علی مربی) پخش کننده فیلم؛ سولماز اعتماد، دستیاران فیلمبرداری: نوید آقای. عباس قاسمی. شهرام رنجبر-دستیار صدا؛ نیما مختاری، نوید آقایی و مدیر تولید: مهدی شیردل.