"همه کوشش ما بر این است چتر حمایتی مرکز هنرهای نمایشی حتی فراتر از بضاعت این مرکز، گسترش پیدا کند و آن دسته از دوستانی که در این شرایط پرخطر ریسک می‌کنند و هنرمندانه به میدان می‌آیند و کارشان را روی صحنه می‌برند، طبق وظیفه‌ای که در قبال آنان داریم، مورد حمایت قرار بگیرند."

پایگاه خبری تئاتر: در پی گفتگوی حسین شهبازی، کارگردان نمایش «بازگشت افتخارآمیز مردان جنگی مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، توضیحاتی ارایه کرد که اظهارنظر بالا،بخشی از موارد مطرح شده است که در ادامه مشروح آن را می خوانید.

محسن حسن‌زاده به ایسنا گفت: بعد از انتشار گفتگوی ایشان، این موضوع را پیگیری کردم و متوجه شدم ایشان برای اجرای نمایش خود هیچ گونه تقاضای حمایتی نکرده است و هیچ نامه درخواستی از ایشان مبنی بر تقاضای حمایت، نه در شواری حمایت  نه در دبیرخانه ثبت نشده است.     

او ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر و وضعیت دشواری که حکمفرماست، همه تلاش و بضاعت‌مان را به کار گرفته‌ایم که به بهترین نحو ممکن از گروه‌های نمایشی حمایت کنیم و مبنای اثبات این ادعا این است که تمام دوستانی که حمایت از آنان در شورای حمایت تصویب شده است و تقاضای خود را اعلام کرده‌اند، پیش از شروع اجرایشان نیمی از مبلغ حمایت خود را گرفته‌اند و به محض پایان اجرا هم نیمی دیگر را دریافت کرده‌اند.

حسن‌زاده این اقدام را بی سابقه خواند و افزود: در دوران کرونایی تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم که این اتفاق در سریع‌ترین زمان ممکن رخ بدهد. البته وظیفه ماست و هیچ منتی هم نداریم اما از هنرمندان و اهالی رسانه تقاضا داریم روند اداری این ماجرا را در نظر داشته باشند چراکه با وجود سختی شرایط، لازم است تا همه چیز رویه اداری خود را طی کند.

او در پایان گفت: همه کوشش ما بر این است چتر حمایتی مرکز هنرهای نمایشی حتی فراتر از بضاعت این مرکز، گسترش پیدا کند و آن دسته از دوستانی که در این شرایط پرخطر ریسک می‌کنند و هنرمندانه به میدان می‌آیند و کارشان را روی صحنه می‌برند، طبق وظیفه‌ای که در قبال آنان داریم، مورد حمایت قرار بگیرند.

حسین شهبازی کارگردان نمایش «بازگشت افتخارآمیز مردان جنگی» که در تالار انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه بود، اعلام کرد هنوز هیچ حمایتی دریافت نکرده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا