احسان جانمی در گفت و گو با اصفهان تئاتر، درباره راهیابی نمایش جدیدش به دهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه، گفت: «خون چکه تنها نمایشی از اصفهان بود که بعد از بازبینی توسط داوران جشنواره ماه تایید و برای شرکت در جشنواره تئاتر ماه، منطقه دو، انتخاب شد. این نمایش از تولیدات حوزه هنری محسوب می‌شود و قرار است در آبان ماه، بعد از پایان جشنواره ماه، در سالن حوزه هنری اصفهان اجرای عمومی داشته باشد».

 پایگاه خبری تئاتر: احسان جانمی در گفت و گو با اصفهان تئاتر، درباره راهیابی نمایش جدیدش به دهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه، گفت: «خون چکه تنها نمایشی از اصفهان بود که بعد از بازبینی توسط داوران جشنواره ماه تایید و برای شرکت در جشنواره تئاتر ماه، منطقه دو، انتخاب شد. این نمایش از تولیدات حوزه هنری محسوب می‌شود و قرار است در آبان ماه، بعد از پایان جشنواره ماه، در سالن حوزه هنری اصفهان اجرای عمومی داشته باشد».

به گفته جانمی، حدود 19 متن از استان اصفهان برای شرکت در دهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه ارسال شده بودند که از این میان 3،4 متن تایید شدند و به مرحله بازبینی رسیدند. اما فقط نمایش «خون چکه» برای شرکت در جشنواره پذیرفته شد.

جانمی تا به حال در سه دوره این جشنواره شرکت کرده و حائز رتبه‌هایی نیز شده است. در سال 85، نمایش «چله نشین» برگزیده این جشنواره شد. سال 86، «راپورت‌های یومیه» در جشنواره تئاتر ماه حائز رتبه شد و او با نمایش «مادرانه» در جشنواره تئاتر ماه سال 88 شرکت کرد.

این کارگردان و نمایشنامه‌نویس درباره موضوع نمایش جدیدش گفت: «نمایش خون چکه راجع به باورهای یک زن و شکی است که در باورهایش دارد. این زن برای اثبات درستی شک‌اش مراحلی را طی می‌کند و با آدم‌های زیادی روبه‌رو می‌شود. تا این که در این مرحله متوجه ضعف‌هایش می‌شود».

به گفته جانمی فضای نمایشی تلفیقی از فضای گذشته و امروز است و مخاطب با یک اجرای آبستره و انتزاعی رو به روی می‌شود. او تاکید کرد: «در این نمایش زمان‌ها و باورها شکسته می‌شود. نمایش راجع به شکسته شدن و قربانی کردن است و نگاهی به اتنودرام قربانی دارد».

نمایش «خون چکه» به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی و بازیگری رسول هنرمند، مائده وحید، غلامرضا هاشمی فرد، محسن احمدی، محمد کربلایی، ثمین داروغه زاده، مهسا رستمی و مائده موسوی نماینده اصفهان در دهمین جشنواره تئاتر ماه خواهد بود.  جشنواره منطقه 2 از 22 تا 25 شهریورماه با حضور استان‌های اصفهان، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان در یزد برگزار می‌شود.