نمایش "اینجا کجاست؟" به کارگردانی شیوا مسعودی در شیراز در حالی به روی صحنه رفت که نه تنها پیشکسوتان عرصه تئاتر و هنر شیراز از این نمایش استقبال کرند بلکه اجرای این تئاتر به دل مخاطبان نیز نشست.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش اینجا کجاست به تهیه کنندگی موسسه شکوه جاودان پارس، نویسندگی نغمه ثمینی، کارگردانی شیوا مسعودی و با بازی ریما رامین فر شنبه شب به اجراهای خود در شیراز پایان داد.

این نمایش که به مدت سه شب در تالار اصلی مجتمع فرهنگی هنری حافظ شیراز اجرا شد با استقبال خوب تماشاگران شیرازی همراه بود.

نکته قابل توجه حضور پیشکسوتان و اهالی تئاتر  شهر شیراز در اجراهای این نمایش و استقبال خوب آنها ازاین نمایش در اجراهای مختلف بود.

نمایش اینجا کجاست که  پیش از این در تالار سایه تهران  اجرا و با استقبال خوب تماشاگران تهرانی مواجه شد این بار مورد استقبال مخاطبان شیرازی قرار گرفت.

نمایش اینجا کجاست در اجراهای خود در تالار سایه میزبان نام هایی بزرگ همچون رخشان بنی اعتماد، حسین پاکدل، هدیه تهرانی، هوشنگ گلمکانی، بهزاد فراهانی، کمال تبریزی، رضا میرکریمی و ...بود.

در شیراز هم پیشکسوتانی همچون رحیم هودی از این نمایش دیدن کردند.

محمد شاهدی یکی از تهیه کنندگان اجرای این نمایش در شیراز قبل از شروع این نمایش در جمع مخاطبان اظهار داشت: قرار بود احمد سپاسدار کارگردان پیشکسوت  نمایش شیراز نیز در این اجرا حضور داشته باشد که به دلیل فوت برادر گرامیشان در جمع ما نیستند.

محمد شاهدی در کنار مهدی اکبری تهیه کنندگی این نمایش را برای اجرا در سالن اصلی تالار حافظ شیراز به عهده داشته است و تماشاگران از طریق سایت هنر ملی می توانستند برای تماشای نمایش  اطلاعات کسب کنند.

خلاصه داستان نمایش اینجا کجاست از این قرار است که زنی مجرد به قصد خروج از کشور در فرودگاهی نا معلوم در کنار چرخ نقاله منتظر رسیدن چمدانش است. او با مسافران دیگر درباره خودش ، گذشته اش و علت های نامشخص سفرش صحبت می کند. به تدریج با گذر وسایلی غریب و گفتارهای پراکنده او فضای متفاوتی شکل می گیرد.   

رضا نجفی یکی از تماشاگران این نمایش در پایان اجرا  گفت: بازی روان ریما رامین فرسبب می شود که تماشاگر گذشت زمان را احساس نکند.

وی ابراز داشت: استفاده مناسب از طراحی صحنه، نورپردازی خوب و استفاده بجا از موسیقی از نکات جالب توجه دیگر بود.

نجفی پیرامون اجرای نمایش های موفق در تهران در شهرستان ها اظهار داشت: این یک اتفاق خوب است که می تواند برای جوانان فرهنگ دوست در شیراز مفید و جذاب باشد.  

تداوم زیبای روایتی و چیده مان خوب بخش های مختلف زندگی "اعظم" تنها شخصیت این نمایش سبب شده بود که تماشاگران پس از ترک سالن از تماشای این نمایش رضایت داشته باشند.  

شیوا مسعودی  کارگردان موفق این نمایش نخستین فارغ التحصیل دکترای تئاتردانشگاه تهران است که در مهر ماه سال گذشته موفق به اخذ مدرک شد.

وی موضوع پایان نامه خود را یک سوژه برگرفته از نمایش ایرانی انتخاب کرده بود که  "تبارشناسی دلقک در ایران»"بوده است.

نغمه ثمینی نویسنده نمایش اینجا کجاست یکی از اساتید راهنمای شیوا مسعودی در پایان نامه دکترایش در مهر ماه سال گذشته بوده است.

کارگردانی نمایش اینجا کجاست یک امضای موفق از شیوا مسعودی برای اجرای نمایشی با دغدغه های اجتماعی از یک سو و ارتباط با مخاطب از سوی دیگر است.