یکی از اعضای شورای سیاستگذاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران اعلام کرد که عزم مدیران برای برگزاری این رویداد سینمایی فیزیکی است اما در شرایط کرونا سختگیرانه و محدود است.

پایگاه خبری تئاتر: جعفر صانعی مقدم، مدیرعامل موسسه هنر و تجربه و عضو شورای سیاست گذاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، درباره برگزاری این رویداد همزمان با شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن در جشنواره گفت: "ما و مدیران مصمم هستیم که جشنواره فیلم کوتاه تهران تا حد ممکن به صورت فیزیکی برگزار شود ، اما بخشی از این مسئله از عهده ما خارج است و ستاد ملی کرونا تصمیم می گیرد که آیا مراکز فرهنگی و سینمایی می توانند در طول جشنواره فعال باشند یا نه.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در صورت برگزاری قسمت های فیزیکی جشنواره در نظر گرفته شده است. همانطور که قبلاً اعلام شده بود ، کلاسها ، آموزشها ، کارگاههای آموزشی این جشنواره و حتی بخش فیلم های خارجی جشنواره بصورت آنلاین برگزار می شود و فقط بخش مربوط به فیلم های ملی به صورت فیزیکی و محدود برگزار می شود.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: سال گذشته ، درست قبل از شیوع ویروس کرونا ، محبوبیت فیلم های کوتاه در سینمای هنر و تجربه با وجود توجه و استقبالی که داشت ، 20 برابر افزایش یافت. و برگزاری جشنواره یک امر حیاتی است. ما فکر می کنیم که با پیروی از پروتکل ها، می توان این جشنواره را به روشی محدود و کنترل شده برگزار کرد.


وی با اشاره به اینکه در بخش فیلم کوتاه خطر انتشار غیرقانونی و پخش غیرمجاز فیلم در فضای مجازی بیشتر است، اظهار کرد: فیلمسازان ما که تمایل به حضور در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی را دارند، تلاش می‌کنند تا فیلم‌شان فقط در جشنواره‌ها نمایش داده شود و تا قبل از خواست خودشان انتشار عمومی پیدا نکند. به همین جهت ما وظیفه داریم به این نکته نیز توجه و حقوق صاحبان آثار را حفظ کنیم.

صانعی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: در شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‎المللی فیلم کوتاه تهران در حال برنامه‌ریزی و همفکری هستیم سلامت هنرمندان و عوامل فیلم‌ها را در اولویت قرار دهیم. به نظر من استمرار فعالیت و زندگی در شرایط فعلی در گروی رعایت همگانی پروتکل‌ها در جامعه است.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی7 تا 13 آبان 99 برگزار می‌شود.