صبح امروز در آیینی با رای هیئت داوران بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی سوره ماه حوزه هنری بوشهر برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند.

پایگاه خبری تئاتر:  هیئت داوران بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه که شامل حسینعلی شوندی، فرید میرشکار و علیرضا میرشکاری بودند.


در بخش صحنه‌ای بزرگسالان، بخش طراحی پوستر و بروشور مجید میرزایی  از بوشهر برای نمایش «سرخورده» جایزه برتر را کسب کرد.

در بخش طراحی صحنه امین رسولی عرب از اهرم برای نمایش «شیوع درد تاریخ» حائز رتبه برتر شد و در بخش موسیقی نمایش نیز سیدبزرگمهر صفوی برای نمایش«سرخورده» از بوشهر به عنوان رتبه اول رسید.

همچنین هیئت داوران در بخش‌های «طراحی نور »، « طراحی گریم و چهره‎پردازی» و« طراحی لباس و جامگان» به هیچ انتخابی دست نیافت‎.‎

‏جوایز بهترین بازیگران

در بخش بازیگری زن، مژده جهانگیری ایفاگر نقش مادر در نمایش «خط سرخ » از دیر و الهام دهقانی ایفاگر نقش «زینو» در نمایش « اقبال اقبالو » از بوشهر حائز رتبه سوم شدند.

رتبه دوم بازیگری زن به هاله ولی‌زاده ایفاگر نقش «گلنار» در نمایش «سرخورده » از بوشهر و رتبه نخست بازیگری هم به پریسا زاهدی ایفاگر نقش «ماه تاج» در نمایش «سرخورده» از بوشهر رسید.

جایزه سوم بازیگری مرد به علیرضا خئورموجی در نقش «اقبالو» در نمایش« اقبال اقبالو» از بوشهر، و علیرضا بحرینی ایفاگر نقش«نفس حر» در نمایش «مدال یک قهرمان» از دشتستان رسید.

همچنین جایزه دوم بازیگری مرد به محمدامین مسروریان بازیگر نقش«طوفان» در نمایش«سرخورده» و جایزه اول بازیگری مرد هم به محمد لاریان ایفاگر نقش«فیروز» در نمایش «سرخورده» رسید.

جوایز بهترین نمایشنامه‌ها

همچنین هیئت داوران هیچ اثری را حائز دریافت رتبه‌های اول تا سوم جشنواره ندید ولیکن با توجه به اولویت‌های انتخاب متون جشنواره  بدون هیچ اولویتی از نویسندگان ذیل تقدیر و تجلیل به عمل آمد‎ .‎

در این بخش از جواد صداقت نویسنده نمایش «شیوع درد تاریخ » به خاطر توجه و نگاه به زندگی جانبازان و دفاع مقدس‎.‎، حسـن فخاری نویسنده نمایش «مـدال یـک قهرمان» به خاطر پرداخت با مضمون و محتوی تاریخی، دینی و مذهبی‎ و مرتضی نوری فیروزی نویسنده نمایش «اقبال اقبالو» به خاطر پرداختن به تئاتر بومی و فولکلور جنوب‎ تجلیل شد.

‏بهترین کارگردانان

‎در این بخش جایزه ‎کارگردانی سوم به مجید میرزایی کارگردان نمایش «سرخورده» از بوشهر‎، جایزه دوم به سعید گلچمن کارگردان نمایش «شیوع درد تاریخ» از اهرم رسید و هیئت داوران کسی را شایسته دریافت جایزه اول ندانست.

بهترین نمایش‌ها

هیئت داوران بدون هیچگونه اولویتی و مشروط به تصحیح و رعایت موارد مطروحه و منوط به بازبینی مجدد برای حضور در مرحله منطقه‌ای کشور بدین شرح اعلام داشت:

‏1-  ‎نمایش «شیوع درد تاریخ» به کارگردانی سعید گلچمن از اهرم‎ ‎

‏2-  ‎نمایش «سرخورده» به کارگردانی مجید میرزایی از بوشهر‎ ‎

‏3-نمایش «اقبال اقبالو» به کارگردانی  مرتضی نوری فیروزی از بوشهر

‏آثار منتخب بخش تجربه‌های جوان،  جشنواره برای حضور در مرحله منطقه‌ای کشور

‎هیئت داوران با اولویت انتخاب آثار راه یافته به بخش نهایی تئاتر بدین شرح اعلام کرد: نمایش «بچه‌های خاکستری» کاری از الهام چنانی از جزیره خارک و ‎نمایش «خاک» به کارگردانی محمد امین مسروریان از بوشهر‎.

بر اساس این گزارش تمام گروه‌ها منتخبین بخش‌های بزرگسالان و جوان باید پس از انجام تغییرات نهایی نسبت به تهیه یک نسخه از فیلم اجرای نمایش خود در قالب‎ CD ‎اقدام کرده و برای داوری نهایی به حوزه هنری مرکز ارسال کنند.