فیلم کوتاه «٥٢ هرتز» ساخته‌ی «اصغر عباسی» در اولین حضور جهانی خود به دهمین فستیوال فیلم تِرِسا اسپانیا راه یافت.

پایگاه خبری تئاتر: «اصغر عباسی» کارگردان این اثر گفت: این فیلم به صورت سکانس پلان و در یک برداشت ضبط شده و یکی از چالش برانگیزترین فیلم‌هایی است که تابه‌حال آن را تولید کرده‌ام.

وی که سابقه ساخت بیش از ٢٠ فیلم کوتاه و مستند و کسب جوایز متعدد را دارد، در مورد فرم و تجربه جدیدی که برای فیلم خود، بیان کرد: از سال‌ها قبل منتظر فرصتی بودم تا این نوع از فرم و نگاه جذابانه را نیز تجربه کنم که بالاخره با تمام چالش‌ها و سختی‌هایی که داشت، «۵۲ هرتز» را بدین گونه ساختم.

وی در ادامه از «شهرام مکری» به‌ عنوان فیلم‌سازی که از سال‌ها قبل توجه ویژه‌ای به برخی از آثار وی داشته به‌ عنوان یک الگوی موفق در این فرم یاد کرد و بابت تمام توجه، انگیزه و همراهی از او قدردانی کرد.

این فیلم‌ساز ابرکوهی در ادامه با اشاره به راهیابی «٥٢ هرتز» در لیست ۵۷ فیلم منتخب بخش نهایی فستیوال فیلم تِرِسا، گفت: این فستیوال از ٢١ تا ٢٧ اکتبر به مدت یک هفته در بارسلونا اسپانیا برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تِرِسا شهری با میراث فرهنگی مهم است که و در دهمین دوره از برگزاری این فستیوال پذیرای بیش از ۱۸۰۰ فیلم از سراسر جهان بود.

عباسی تأکید کرد در پایان برخی از عوامل تولید این فیلم خود را بدین شرح معرفی کرد: نویسندگان: اصغر عباسی، مصطفی بیرانوند/ کارگردان: اصغر عباسی / تهیه کننده: نرگس زارع / مجری طرح: اکبر عباسی / مدیر فیلم‌برداری: فرزین ابراهیمی / صداگذار: سامان شهامت / صدابردار: جابر انصاریان / طراح صحنه و لباس: طناز رضایی / طراح چهره‌پردازی: مهدیس هاشمی / تدوین: اصغر عباسی / جلوه‌های ویژه و اصلاح رنگ: وحید ربانی / مدیر تولید: نجمه نظری / عکاس: نفیسه مدرسی / ترجمه زیرنویس: صالحه ناظری / پخش از: مآفیلم

یاداور می‌شود؛ فیلم «۵۲ هرتز» داستان انسان‌هایی را روایت می‌کند که سرنوشت خود را با یک تصمیم که در لحظه گرفته می‌شود، تغییر می‌دهند.

جهت مشاهده اخبار فیلم های کوتاه اینجا را کلیک کنید


منبع: خبرگزاری ایسنا