دبیر دوزادهمین جشن انیمیشن بیان کرد برنامه‌های روز جهانی انیمیشن به صورت آنلاین و در طول چهار روز از امروز ششم تا ۹ آبان ماه برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: معین صمدی دبیر دوازدهمین جشن انیمیشن  با تاکید بر اینکه این دوره از جشن انیمیشن به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت فیزیکی برگزار نمی‌شود، گفت: قرار بود مستندی گزارشی برای روز انیمیشن آماده کنیم که متاسفانه جوابی از سوی خانه سینما برای تولید آن نداشتیم. لمل با توجه به روز جهانی انیمیشن، برنامه‌هایی را با همکاری آسیفا در نظر گرفته‌ایم که از سه شنبه تا جمعه ۶ تا ۹ آبان ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: آسیفا یک فیلم برای ۶۰ سال فعالیت آسیفای بین‌الملل ساخته است که با همکاری ۴۰ انیماتور از ایران که داوطلب ساخت آن شدند، تولید شده است. مدت زمان این فیلم ۲ دقیقه است و با موضوع جان جهان ساخته شد که مضمونی بین‌المللی دارد. این فیلم قرار است در روز انیمیشن نمایش داده می‌شود.

صمدی تاکید کرد: البته فیلم‌های دیگری نیز از کشورهای مختلف نیز نمایش داده می‌شود، در این میان یک مجموعه تبادل فیلم است که بین ایران و برخی از کشورها در این روز در نظر گرفته شده و مجموعه‌ای از آثار انیمیشن به صورت آنلاین پخش می‌شود. همچنین جلساتی با همکاری ایران و یونان به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: برنامه‌های انیمیشن برای روز انیمیشن برای مدت چهار روز در نظر گرفته شده است که همه آثار به صورت آنلاین نمایش داده می‌شود. همچنین در نظر داریم بزرگداشتی را برای زنده یاد اکبر عالمی برگزار کنیم.

این هنرمند درباره پروژه انیمیشنی که در دست دارد نیز توضیح داد: یک انیمیشن به صورت وی آر با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در دست دارم که در حال تولید است. این اثر یک پروژه تجربی درباره قصه‌های هزار و یک شب است که به صورت واقعیت مجازی در ۷ دقیقه تولید می‌شود.

صمدی در پایان گفت: این انیمیشن به صورت ۳۶۰ درجه وی آر تولید می‌شود و تنها با عینک‌های وی آر قابل دیدن است.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری مهر