ندا هنگامی که نمایش «ماضی استمراری» را در مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌برد‌، با انتقاد از عدم حمایت و کمک‌های مالی از نمایش‌اش گفت: انگیزه‌ها برای حضور در جشنواره تئاتر فجر بسیار کم شده است‌ چون جشنواره به تعهداتش عمل نمی‌کند.

پایگاه خبری تئاتر:  این کارگردان،با انتقاد از عدم حمایت نسبت به نمایش‌اش با بیان این مطلب، ادامه داد: یکی از دلایل حضور گروه‌ها در بخش «چشم‌انداز» جشنواره‌ی فجر تعهداتی است که جشنواره نسبت به این کارها می‌پذیرد. ولی فکر می‌کنم الان به دلیل اینکه جشنواره به تعهداتش عمل نمی‌کند انگیزه گروه‌ها برای حضور در جشنواره فجر کم‌تر شده است.

وی در عین حال مطرح کرد:هزینه‌های کار ما کاملا به صورت شخصی تامین شده است و آقای طاهری قول‌های دادند که تا پایان شهریور اقداماتی در این زمینه می‌شود که البته فقط در حد صحبت بوده است.

ندا هنگامی در بخش دیگری از اظهارات‌اش درباره‌ی اجرای «ماضی استمراری» یادآور شد: «ماضی استمراری» چهار اجرا در جشنواره تئاتر فجر سال گذشته داشت و برای اجرای جدیدمان تغییراتی را در گروه بازیگریمان خواهیم داشت.

او افزود: وحید آقاپور برای اجرای نمایش «ایوانف» در ایران نیست و به جای او مهدی صباغی بازی خواهد کرد. مهسا ایرج پور جایگزین ندا مقصودی شده است و خانم صدیقه کیانفر هم به جای خانم معدنی در نمایش حضور خواهند داشت.

هنگامی با اشاره به اینکه در متن و شیوه اجرا تغییرات چندانی را اعمال نکرده است ادامه داد: مطمئنا وقتی افراد جدید به یک گروه نمایشی اضافه می‌شوند با خودشان تغییراتی را می‌آورند اما در مجموع تغییرات در فضای نمایش بسیار کم بوده است چون برای انجام برخی تغییرات احتیاج به بودجه مناسب داشتیم.

هنگامی درباره داستان این اثر نمایشی گفت: «ماضی استمراری» درباره گذشته‌ای است که در حال تکرار شدن است داستان روایت‌گر اتفاقات و ماجراهایی یک خانواده شهری طی 15 سال از سال 75 تا به امروز است.

او درباره فضای اجرایی «ماضی استمراری» ادامه داد: قصه‌ نمایش‌، اتفاقات و جنس بازی‌ها در بستری رئالیستی رخ می‌دهد‌، اما من سعی کردم در کارگردانی خیلی رئالیستی عمل نکنم.

هنگامی درباره اجرای قابل توجه نمایش‌های رئالیستی طی ماه‌های اخیر گفت:الان بستر اجرای نمایش‌های رئالیستی بیشتر فراهم است چون باید این بستر وجود داشته باشد تا امکان بیان واقعیت‌ها گفته شود.

او افزود: وقتی این بستر فراهم نباشد کارها از فضای رئالیستی به فضای فرمالیستی می‌رود. اتفاقی که در سال‌های اخیر در تئاتر ما وجود داشت ولی الان امکان اجرای آثار رئالیستی وجود دارد و مخاطب هم به چنین آثاری علاقه دارد.

نمایش «ماضی استمراری» از دوم شهریور ساعت 19/30 در سالن قشقایی تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

در این اثر نمایشی‌ مهسا ایرج‌پور،‌ مهدی صباغی‌، صدیقه کیانفر‌، ناهید مسلمی‌، خسرو شهراز‌، شیدا خلیق‌ و سعید زارعی به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین امیرحسین دیانتی(مدیر صحنه‌)، شهلا نیساری‌(انتخاب موسیقی)،‌محمد قدس(مدیر تولید) و لعیا خرامان(طراح گریم) در این نمایش همکاری دارند.