شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران در بیانیه ای بر لزوم تعطیلی موقت، همه پروژه های فیلمبرداری تا پایان پیک کرونا تاکید کرد.

پایگاه خبری تئاتر: کانون کارگردانان سینمای ایران در متن اطلاعیه اش آورده است: بیماری کرونا و بلای قرن، هنرمند دیگری را از ما گرفت. کریم اکبری مبارکه بازیگری که به سلامت نفس و بی آلایشی شهره بود؛ در پی ابتلا به کرونا و در فاصلهای بسیار کوتاه درگذشت و همکاران و دوستدارانش را غمگین و افسرده برجای گذاشت.

کانون کارگردانان سینمای ایران پیش از انحلال ستاد کرونای خانه سینما و طی سه نامه خطرات ناشی از این بیماری را برای گروههای فیلمبرداری تذکر داده بود ولی متاسفانه نه تنها به این هشدارهای دلسوزانه توجه نشد بلکه کانون کارگردانان با شکایت قضائی صدا و سیما روبرو گردید!

کانون کارگردانان ضمن تسلیت از دست دادن زود هنگام این هنرمند باتجربه ، کارآمد و شریف ، یک بار دیگر به مسئولان ، مدیران و دست اندرکاران پروژههای سینمایی و تلویزیونی هشدار میدهد که این بیماری خطرناک همچنان و با قدرتی بیش از پیش بالای سر همه جوامع و بخصوص گروههای متشکل شغلی و حرفهای در حال جولان دادن و قربانی گرفتن است و لزوم تعطیلی موقت همه پروژههای فیلمبرداری تا پایان پیک‌کرونا احساس می شود.

در غیراینصورت تنها باید امیدواریم باشیم که گروه ها موارد بهداشتی/ ایمنی را جهت حفظ سلامتی افراد به دقت رعایت کنند تا باز عزادار هنرمند دیگری نشویم.»

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید