سه پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جشنواره ای در ایتالیا راه پیدا کرد.

پایگاه خبری تئاتر: سه پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش مسابقه رسمی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کورتی پونته (Corti a Ponta) کشور ایتالیا راه پیدا کرد.

انیمیشن‌های «ماهیگیر و بهار» به کارگردانی سیدحسن سلطانی در گروه سنی ۳ تا ۷ سال، «باد دوچرخه‌سوار» ساخته نازنین سبحان‌سربندی در گروه سنی ۸ تا ۱۲ سال و «گرگم و گله می‌برم» اثر امیرهوشنگ معین در گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال در بخش مسابقه‌ رسمی فیلم‌های کوتاه انیمیشن به رقابت می‌پردازند.

این سه پویانمایی از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ هستند.

جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کوتاه کورتی پونته که بخش عمده‌ فیلم‌های خود را به کودکان و نوجوانان اختصاص داده، تبدیل به جشنواره‌ای منحصر به فرد برای این گروه سنی شده است.

این جشنواره علاوه بر برگزاری بخش رسمی، ۲ بخش مسابقه‌ ابتکاری با عنوان‌های «مسابقه‌ چالش تولید فیلم کوتاه در ۴۸ ساعت» و «مسابقه‌ موسیقی متن» نیز برای نوجوانان تدارک دیده است.

در بخش «مسابقه‌ موسیقی متن» آهنگسازان نوجوان برای ساخت موسیقی متن جشنواره شروع و پایان هر نمایش فیلم با یک‌دیگر رقابت می‌کنند.

نیمه‌ دوم سیزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کوتاه کورتی پونته ایتالیا بر اساس گروه سنی مخاطبان به صورت مجازی از ۱۰ تا ۱۷ آبان ۱۳۹۹ برابر با ۳۱ اکتبر تا ۷ نوامبر برگزار می‌شود، در حالی که نیمه نخست آن که به نمایش آنلاین فیلم‌های تولید شده از سوی کودکان اختصاص داشت از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ برابر با ۴ تا ۷ مه ۲۰۲۰ در منطقه پونته سان نیکولو استان پادووا در حوالی شهر ونیز ایتالیا برگزار شد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید