کیومرث مرادی با اشاره به از دست رفتن فرصت‌هایی که بحران کرونا می‎توانست برای تئاتر به وجود بیاورد، عنوان کرد باید باب گفتگو میان کارشناسان ستاد کرونا با نمایندگان مشاغل مختلف باز شود.

پایگاه خبری تئاتر: کیومرث مرادی کارگردان و مدرس تئاتر با اشاره به وضعیت تعطیلی سالن‌های تئاتر در بحران کرونا و آسیبی که این وضعیت به اهالی تئاتر وارد می‌کند، به خبرنگار مهر گفت: معتقدم یکی از مواردی که ستاد ملی مقابله با کرونا باید موردنظر قرار دهد ارتباط گرفتن و گفتگو با بدنه شهرهایی است که بیشتر از بقیه دچار بحران کرونا شده‌اند چون به‌نظر می‌رسد اصولاً چنین گفتگویی بین کارشناسان ستاد کرونا با کارشناسان مشاغل مختلف از جمله فعالیت‌های هنری وجود ندارد.

وی ادامه داد: با وجود اعلام تعطیلی اما می‌بینیم که مشاغل پرریسک که در آن‌ها احتمال ابتلا به بیماری وجود دارد همچنان در حال فعالیت هستند. شاید دورکاری کامل کارمندان بتواند تا اندازه‌ای بحران را کنترل کند چون ترافیک و تراکم حضور افراد در مترو و اتوبوس ریسک انتقال را بالا می‌برد. متاسفانه دستاوردی که در کنترل بیماری در اوایل سال به دست آوردیم، با بی‌مبالاتی از دست رفت.

مرادی یادآور شد: متاسفانه این روزها ما بیشتر از سرنشینان یک هواپیما در هر روز هم‌وطنانمان را از دست می‌دهیم، بنابراین این اراده برای کنترل بیماری باید در بین همه دستگاه‌های و نهادهای دولتی، مردم و مشاغل مختلف شکل بگیرد نه اینکه تنها برخی از مشاغل مثل تئاتر مجبور به تعطیلی شوند در حالی که در تئاتر دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به درستی رعایت می‌شد و حتی پروژه‌های تئاتری در طول این چند ماه با حداقل عوامل برای اجرا آماده می‌شدند.

وی در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: متاسفانه بی‌انگیزگی و بی‌سوادی در جامعه بیداد می‌کند و از طرف دیگر مدیرانی که در امر هنر فعال هستند افراد خلاقی نیستند و سیاست‌گذاری درستی در حل بحران‌ها ندارند چون این بحران می‌توانست با تدبیر مدیران، تجربه منحصربه‌فردی را در حوزه تئاتر رقم بزند اما متاسفانه مدیران هنری ما و کارشناسان فرهنگی که در دستگاه‌های مختلف در حال مشاوره دادن هستند از این فضا استفاده درستی نکردند و باعث شدند که فرصت‌ها از دست برود و هنرمندان ما تنها متحمل ضرر و زیان شوند.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری مهر