مولایی گفت: سیستم درستی برای انتخاب بازیگر نداریم کما اینکه از بازیگر جوان برای نقش‌های مسن‌تر استفاده می‌کنند و بالعکس.

پایگاه خبری تئاتر: رضا مولایی، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: فکر می‌کنم کرونا فقط بر هنر تاثیر گذاشته است و دیواری کوتاه‌تر از هنر پیدا نکرده اند. سالن‌های تئاتر و سینما تمام دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما متاسفانه همه‌ی مکان‌های عمومی باز هستند و خیلی‌ها هم رعایت نمی‌کنند.  رفع  این مشکل نیازمند یک برنامه ریزی می‌باشد منتهی کسی پاسخگو نیست.

وی درباره وضعیت مالی هنرمندان در این روز‌ها بیان کرد: افراد زیادی فقط از راه تئاتر و سینما امرار معاش می‌کنند در صورتی که در چشم بسیاری این شغل، فقط یک سرگرمی است. حتی هنرمندان بیمه بیکاری هم ندارند. کسانی که تصمیم گیرنده هستند باید نسبت به مشاغل شناخت کافی و لازم را داشته باشند، کما اینکه تعطیلی یک هفته‌ای کاری از پیش نمی‌برد. اگر قرار بر تعطیلی اماکن پر خطر است باید مدت زمان بیشتری این اتفاق بیافتد.در این دوران سالن‌های سینما و تئاتر امنیت بیشتری نسبت به دیگر اماکن عمومی دارند زیرا تمامی توصیه ها  رعایت می‌شود.

مولایی با اشاره به تفاوت‌های سینما و تئاتر ادامه داد: من بازیگر هستم و برایم جذاب است که هم در سینما و هم در تئاتر کار کنم.  اولویت برای من نقش، گروه و متن خوب است و هر دو را دوست دارم. کما اینکه بازیگری در تئاتر خلاقیت بیشتری احتیاج دارد و هم نفس بودن با تماشاگر نکته مثبت دیگری است. همچنین سینما هم جذابیت خودش را دارد و پیشنهاد از هر دو به من شده است اما نقش‌های جذاب بیشتر از تئاتر بوده است. در تئاتر به مراتب، نقش‌هایی که بازیگر را به چالش بکشد  بیشتر از سینما دیده می‌شود.

بازیگر «تکیه بر باد» از دیدگاه خود نسبت به مافیا در سینما مطرح کرد: خیلی به مافیا معتقد نیستم، زمانی که یک بازیگر در چرخه تولید قرار می‌گیرد اکثر پیشنهاد‌ها را به خود جذب می‌کند. حتی اگر گاهی سن بازیگر مناسب آن نقش نباشد، صرفا به جهت پر فروش بودن کار‌های آن هنرمند، پیشنهاد را مطرح می‌کنند. سیستم درستی برای انتخاب بازیگر نداریم کما اینکه از بازیگر جوان برای نقش‌های مسن‌تر استفاده می‌کنند و بالعکس.

وی در پایان از فیلم کوتاهی که مراحل فیلمنامه نویسی را می‌گذراند خبر داد و گفت: فیلمنامه فیلم کوتاهی را به تازگی به اتمام رسانده ام که ماجرای این فیلم بر اساس نمایش نامه «در انتظار گودو» است.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان