مستند «مرز مه‌ آلود» به کارگردانی آتبین حسینی در پنجمین جشنواره مستند جهان تورک در شهر استانبول حضور خواهد داشت.

پایگاه خبری تئاتر: در پنجمین جشنواره مستند جهان تورک، استانبول از میان ۱۶۰ فیلم از سینمای مستند کشورهای تورک زبان، ۲۶ فیلم انتخاب شد که مستند «مرز مه آلود» از ایران در بخش حرفه‌ایی این جشنواره به رقابت خواهد پرداخت.

برگزیدگان این جشنواره طی مراسم اختتامیه‌ای که در تاریخ ۱۳ نوامبر(۲۳ آبان) در شهر عثمانی برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

در خلاصه موضوع این فیلم ۳۵ دقیقه‌ای آمده است: «در خلال جنگ جهانی دوم (شهریور ۱۳۲۰) و با وجود موافقت ضمنی و اعلام حکومت ایران بر بی‌طرفی، نیروهای روسیه به قصد مقابله با جاسوسان آلمانی از شمال (استان اردبیل) به خاک ایران حمله می‌کنند و در مرز آذربایجان «حسینعلی صدآفرین» معاون وقت پاسگاه به تنهایی در مقابل هجوم ارتش روسیه مقاومت می‌کند... مستند «مرز مه‌آلود» تاریخ شفاهی مردمان مرزنشین شهرستان نمین و خاطرات‌شان از حسینعلی صدآفرین است...»

پژوهشگر، کارگردان، تدوینگر و تهیه‌کننده این فیلم «آتبین حسینی» است. لقمان خالدی (مشاور پروژه)، فرهاد طالبی‌نژاد (تصویربردار)، سعید بجنوردی (صدابردار و صداگذار)، فرزانه فردوسی‌میلانی (عکاس) و امیر فولادوند (دستیار کارگردان) نیز از دیگر عوامل تولید این اثر مستند نیمه‌بلند هستند. «مرز مه‌آلود» با حضور عمار احمدی (نویسنده و پژوهشگر اردبیل)، احد بیوته (کارگردان و مجری بازیگر تلویزیون اردبیل) و اهالی روستاهای پیله‌رود، خواجه‌بلاغی و دلیگلی‌داش جلوی دوربین رفته است.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید