مدیرکل هنرهای نمایشی به همراه پیام دهکردی دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان و جمعی از مدیران با محمدناصر نیکبخت استاندار همدان دیدار کرد که در این دیدار بر لزوم مرتفع شدن موانع و مشکلات در جهت بهتر برگزار شدن جشنواره تاکید شد.

پایگاه خبری تئاتر: حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی و پیام دهکردی دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با محمدناصر نیکبخت استاندار همدان دیدار کردند.

در این دیدار که روز چهارشنبه 29 مرداد ماه در محل استانداری شهر همدان برگزار شد، فاضل عبادی،‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ضمن گزارش پاره‌ای از فعالیت‌ها و تشریح وظایف بخش‌های مختلف ستاد اجرایی در سه ماهه گذشته،‌ به حضور حداکثری و حمایتی دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد.

در ادامه این نشست، مدیرکل هنرهای نمایشی برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را یک اتفاق بزرگ دانست و گفت: این جشنواره از پرمخاطب‌ترین و پرتماشاگرترین جشنواره‌های تئاتر کشور است و زیبنده حمایت حداکثری بخش‌های مختلف دولت. یکی از دلایل این حمایت نیز توجه به آینده‌سازان کشورمان است.حسین طاهری توجه استان به حمایت ویژه و ورود دولت جدید در برگزاری این جشنواره را ملاک استانداردهای جهانی و به‌روز دانست.

وی یکی از دلایل انتخاب پیام دهکردی به عنوان دبیر این دوره از جشنواره را، موفقیت‌های وی در برگزاری تئاتر خصوصی دانست و گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان از استانداردترین جشنواره‌های کشور است. تأکید من این است در برنامه‌ریزی‌های اجرایی، کارگروه‌های نمایشی در استان فعال شوند و به محتوای تولیدات و بخش آموزش و رفع مشکلات اقتصادی گروه‌ها توجه شود.

طاهری در ادامه متذکر شد: در این دوره از جشنواره تلاش بسیاری برای به وجود آمدن نگاه جدید در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور است، که یکی از این موارد توجه به حوزه آموزش و پرورش و حوزه تئاتر دانش‌آموزی خواهدبود.

در ادامه این نشست سیداشرف طباطبایی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق گفت: امیدوارم این‌گونه نشست‌ها در تمام بخش‌های هنری با حضور استاندار شکل بگیرد و انجمن نمایش این ارتباط و نشست را به فال نیک می‌گیرد و از استاندار درخواست می‌کنم در دیگر برنامه‌ها نیز در کنار هنرمندان تئاتر کشور باشد.

محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان با ابراز خوشحالی از برگزاری این جشنواره بین‌المللی در استان همدان عنوان کرد: مردم از این جشنواره بسیار استقبال می‌کنند و برگزاری این جشنواره‌ برای این استان بسیار پر خیر و برکت است. سرمایه‌گذاری برای نسل آینده بسیار ارزشمند است و در این مسیر تمام تلاش خود را خواهیم کرد، به ویژه امسال که سال فرهنگ نام‌گذاری شده است.

استاندار همدان یادآور شد: این استان پایتخت تاریخ و تمدن کشورمان است و باید در حوزه فرهنگ و هنر برنامه‌های مغفول را احیا کنیم. ما درجهت برپایی هر چه باشکوه‌تر این جشنواره حداکثر تلاشمان را خواهیم کرد و این خواست مردم و مسئولان این استان است و با کمال میل در خدمت برگزار کنندگان و مخاطبان و هنرمندان خواهیم بود.

در ادامه محمدناصر نیکبخت از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخواست کرد تا تمام موانع این جشنواره مرتفع شود چرا که مهمترین برنامه فرهنگی و هنری سال جاری در استان همدان در سال فرهنگ، حمایت از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است.

وی در پایان عنوان کرد: هنر و فرهنگ در ذات ایرانیان است و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و به برکت انقلاب اسلامی و برنامه‌ریزی دولت، امیدواریم امسال این جشنواره در بهترین شرایط برگزار شود.

در پایان جلسه پیشنهاداتی از سوی استاندار و مدیرکل هنرهای نمایشی برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره ارائه شد. در این نشست محمدناصر نیکبخت استاندار همدان، حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی، فاضل عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان،‌ پیام دهکردی دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، سیداشرف طباطبایی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، وحید لک، نصرت‌اله رمضانی و مجید فروتن از معاونین و مدیران بخش های مختلف جشنواره حضور داشتند.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از 15 مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز  و تا 21 مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.