انیمیشن «خرچنگ» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی به بخش مسابقه فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «انیمست» رومانی راه پیدا کرد.

پایگاه خبری تئاتر: پویانمایی «خرچنگ» به کارگردانی شیوا صادق اسدی در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «انیمست» رومانی، در رقابت با ۱۳ فیلم دیگر از کشورهای جمهوری چک، بلژیک، سوئیس، قبرس، ایتالیا، مجارستان، اوکراین، استرالیا، بریتانیا و فرانسه در یک مجموعه ۹۱ دقیقه‌ای در ساعت ۱۸:۳۰ روز ۱۹ آبان ۱۳۹۹ مصادف با ۹ نوامبر ۲۰۲۰ به نمایش در می‌آید.

پویانمایی ۱۱ دقیقه‌ای «خرچنگ» از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که هشتمین حضور بین‌المللی خود را در این جشنواره تجربه می‌کند.

جشنواره «انیمست» رومانی که از سال ٢٠٠٦ شروع به ‌کار کرده به یک جشنواره مطرح در عرصه بین‌المللی انیمیشن تبدیل شده است. این جشنواره هر ساله در ۶ بخش رقابتی شامل فیلم‌های‌ بلند، فیلم‌های کوتاه، دانشجویی، بخش کودکان، موزیک ویدئو، فیلم‌های VR و فیلم‌های رومانیایی برگزار می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانسته است در سال ۲۰۱۵ جایزه بهترین فیلم کوتاه، تندیس و دیپلم افتخار دهمین جشنواره انیمست کشور رومانی را برای انیمیشن «مومو» به کارگردانی رسول تخت‌زرین و هادی طبسی به ‌دست آورد.

همچنین در سال گذشته فیلم کوتاه «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین نامزد بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه سال ۲۰۱۹ این جشنواره شده بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌ انیمست از جشنواره‌های مورد تائید آکادمی اسکار است که هر ساله تندیس جشنواره به یک فیلم کوتاه منتخب هیات داوران در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه اهدا می‌شود.

یادآوری می‌شود جشنواره انیمیشن انیمست رومانی از ۱۹ تا ۲۵ آبان سال جاری مصادف با ۹ تا ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ در شهر بخارست کشور رومانی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید