سریال «عامل سوم» با موضوع انرژی هسته ای و مبارزه با خرابکاری در ژانر جاسوسی و پلیسی به کارگردانی ابراهیم شیبانی در لوکیشنی که به عنوان ستاد وزارت اطلاعات در نظر گرفته شده بود، 29 مردادماه با حضور مدیر شبکه یک کلید خورد.

پایگاه خبری تئاتر:  سریال «عامل سوم» به تهیه کنندگی محمدهادی پیرهادی و کارگردانی ابراهیم شیبانی روز چهارشنبه 29 مردادماه با حضور مهدی فرجی مدیر شبکه یک و رضا کیانیان بازیگر و همچنین دیگر عوامل کار کلید خورد.

مهدی فرجی مدیر شبکه یک بعد از تصویربرداری چند پلان از کار در جمع خبرنگاران عنوان کرد: سریال «عامل سوم» با موضوع جاسوسی تولید می شود و به نظر من یک از قصه های جذاب خواهد بود که به شکلی حرفهای کار می شود.

وی افزود: در این سریال بخشی از زحمات سربازان گمنام کشور به تصویر کشیده می شود و ضرورت چنین کارهایی به این دلیل است که مردم به این آثار بسیار علاقه مند هستند.

مدیر شبکه یک با بیان اینکه همیشه سریال های پلیسی و جاسوسی مورد علاقه و استقبال مردم بوده اند، گفت: طبیعتا ما به دلیل پرهزینه بودن و همچنین کم تجربه بودن، هنوز در تولید سریال های جاسوسی اقبال کمتری داشته ایم اما امسال شبکه یک و دیگر شبکه ها سریال هایی را با این موضوع به تولید رسانده اند.

فرجی درباره ویژگی های سریال «عامل سوم» تأکید کرد: تلاش ما این بوده که این کار قصه متفاوت و قابل باوری داشته باشد. قصد ما این است که در این کار دشمن را به شکلی ضعیف و حقیر نشان ندهیم و طبیعتا وقتی نیروهای امنیتی ما بر دشمن قوی غلبه می کنند، فضای کاری آنها ارزش بیشتر پیدا می کند. بنابراین، این کار با آثاری که تاکنون ساخته شده تفاوت دارد و مردم آن را می پذیرند و از آن لذت خواهند برد.

مدیر شبکه یک در ادامه با اشاره به دیگر آثار این شبکه در ژانر پلیسی، گفت: ما به فاصله اندکی از این کار سریال فریدون جیرانی  را که در همین فضای پلیسی و جاسوسی است در دهه اول شهریور کلید خواهیم زد. در مورد زمان پخش این کار هم پیش بینی ما این است در مهرماه به پخش برسد.

سریال «عامل سوم» در 7 قسمت 50 دقیقه ای به کارگردانی ابراهیم شیبانی با موضوع انرژی هسته ای ساخته خواهد شد و در آن بازیگرانی چون رضا کیانیان، آرش مجیدی، شقایق فراهانی، ماه چهره خلیلی و محسن بهرامی ایفای نقش می کنند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: قرار است روز بهره برداری از نسل جدید سانتریفیوژها از طریق خرابکاری صنعتی، اتفاقی در مراکز هسته ای رخ دهد تا ایران در برابر خبرنگاران و مدعوین خارجی تحقیر شود. وزارت اطلاعات این موضوع را کشف کرده و تلاش دارد تا این توطئه را خنثی سازد.

نویسندگان این سریال علیرضا محمدی و ایوب آقاخانی هستند و امروز صحنه هایی از سریال که در آن رضا کیانیان نقش سعید یک مامور اطلاعاتی را در محل وزارت اطلاعات بازی می کرد، تصویربرداری شدند.