مدیر مرکز تئاتر «مولوی» اعلام کرد این مرکز برای حفظ سلامت هنرمندان و مخاطبان و همچنین تا زمانی که تصمیمات کارشناسانه‌تر در خصوص محدودیت‌های کرونایی اتخاذ شود، میزبان هیچ اجرایی نخواهد بود.

پایگاه خبری تئاتر: امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره اینکه این مرکز تئاتری در شرایط و محدودیت‌های تعیین شده مبنی بر اجرای آثار نمایشی تا ساعت ۱۸ چگونه فعالیت خواهد کرد گفت: به طور قطع و با توجه به مشاوره‌ای که با مدیران فرهنگی دانشگاه و همچنین مرکز بهداشت دانشگاه تهران درباره شرایط سیاهی که به دلیل بیماری کرونا در تهران وجود دارد، داشتیم و با توجه به محدودیت‌هایی که اعلام شده و تقسیم‌بندی زمانی برای سالن‌های تئاتر که حداقل ریسک را کمتر نمی‌کند مرکز تئاتر مولوی میزبان اجراهای نمایشی نخواهد بود.

وی یادآور شد: حفظ سلامت تماشاگران، هنرمندان و کارکنان مجموعه و اینکه اکثر فعالیت‌های جمعی دانشگاه تهران به حالت تعلیق درآمده و به صورت مجازی برگزار می‌شود، همچنین منتظر شرایط بهتر ماندن و اینکه محدودیت‌ها کارشناسانه‌تر و دقیق‌تر بررسی و اعمال شود از دیگر دلایل اتخاذ این تصمیم است.

حریری ادامه داد: تا زمان از سرگیری اجراهای نمایشی در مرکز تئاتر مولوی، دیگر فعالیت‌های مجموعه در فضای مجازی و به صورت غیرحضوری انجام می‌شوند.

مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره مدت زمان تعطیلی این مرکز، تصریح کرد: تا زمانی که مجوزهای فعالیت بر اساس تصمیمات کارشناسانه‌تر و دقیق‌تر اتخاذ نشود، مرکز تئاتر مولوی میزبان اجراهای نمایشی نخواهد بود زیرا در فعالیت‌های مجدد باید نفع گروه‌ها و مجموعه‌های تئاتری توأمان در نظر گرفته شود.

وی متذکر شد: در حال حاضر مجوزها نه تنها نفعی برای گروه‌ها و سالن‌های تئاتری و بازدهی لازم را ندارد بلکه درصد ریسک را زیادتر و سلامت هنرمندان و مخاطبان را به خطر می‌اندازد.

حریری در پایان سخنان خود تأکید کرد: زمانی که شاهد ثبات لازم در همه‌گیری موجود را دیدیم و تصمیمات کارشناسانه‌تر درباره محدودیت فعالیت‌های هنری اتخاذ و ابلاغ شد، مرکز تئاتر مولوی فعالیت‌های اجرایی خود در زمینه میزبانی از آثار نمایشی را از سر می‌گیرد.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری مهر