مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به این که تئاتر در بودجه‌ریزی‌های کشور مورد توجه قرار نمی‌گیرد، گفت: متاسفانه هنرمندان ایران در ساختار تامین اجتماعی جایگاه مشخص و مناسبی ندارند.

شهرام گیل‌آبادی در مصاحبه تلفنی با برنامه «پرده آخر» گفت: متاسفانه بسیاری از مسئولان مرتبط به حوزه تئاتر بیشتر از پیش بردن کارها، فقط حرف می‌زنند.

وی افزود: مسئولین ما در بسیاری از موارد به جای قرار گرفتن در کنار مردم و ارائه راهکارهای مناسب، در جایگاه منتقد قرار می‌گیرند و در مقابل مسئولیت کاری خودشان می‌ایستند.

مدیرعامل خانه تئاتر اظهار داشت: ویروس کرونا جهان را به قبل و بعد از خودش تقسیم کرد.

وی با اشاره به این که اکثر کشورها با ایجاد سیستم‌ها و ساختارهای درستِ تامین اجتماعی ارزش بیشتری به مردم خود اعطا می‌کنند، عنوان کرد: متاسفانه هنرمندان ایران در ساختار تامین اجتماعی جایگاه مشخص و مناسبی ندارند.

شهرام گیل‌آبادی ادامه داد: بنده در ماه رمضان سال 98 به نمایندگی از جامعه تئاتر مشکلات جامعه تئاتری را به رئیس جمهور اعلام کردم و آقای روحانی موضوع را به رئیس دفتر خود ارجاع دادند، اما هیچ یک از جلسات به نتیجه مطلوب نرسیدند.

وی اضافه کرد: مشکلات مرتبط به وضعیت تامین اجتماعی جامعه تئاتر در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم مطرح شدند، اما سازمان تامین اجتماعی در عین وجود دستور مستقیم از معاون اول رئیس جمهور هنوز وضعیت را سامان نداده است.

مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به این که ما از وزارت ارشاد و اداره کل هنرهای نمایشی انتظاری نداریم، عنوان کرد: اداره کل هنرهای نمایشی در فرآیند فعالیت‌های خودش محدودیت‌های متعددی دارد و به اندازه وسعش کارها را پیش برده است.

وی با اشاره به این که تئاتر در بودجه‌ریزی‌های کشور مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: اداره کل هنرهای نمایشی سعی دارد با 18 میلیارد تومان کل تئاتر کشور را ریل‌گذاری و هدایت و حمایت کند، در حالی که این حجم از مبلغ برای انجام کار فرهنگی بسیار ناچیز است.

شهرام گیل‌آبادی تاکید کرد: فعالان تئاتر در ایران هنوز با معیشت و تامین اجتماعی درگیر هستند و وضعیت مطلوبی ندارند.

وی افزود: بسیاری از‌ آقایان امروز به فکر افتاده‌اند که برای انجمن‌های تئاتر مقررات صنفی تنظیم کنند، در حالی که تمام شاخه‌های تئاتر قبل از انقلاب اسلامی کد شغلی داشتند.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید