قادر آشنا اظهار داشت: در حال حاضر تمام فعالان تئاتر – آن‌هایی که مشمول حمایت‌های اداره کل هنرهای نمایشی بودند – تمام و کمال مبالغ حمایتی خود را از این اداره دریافت کرده‌اند.

پایگاه خبری تئاتر: قادر آشنا در گفتگوی تلفنی با برنامه «پرده آخر» با بیان اینکه کل بودجه هنرهای نمایشی 18 هزار میلیارد است، گفت: اداره کل هنرهای نمایشی حدود 11 میلیارد تومان بدهی داشت که با کمک دولت پرداخت شد.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل هنرهای نمایشی برای اجرای تئاتر در دوران بحران کرونا، توضیح داد: آن دسته از گروه‌هایی که مشمول حمایت‌های اداره کل هنرهای نمایشی هستند و در دوران قبل از کرونا بر روی صحنه می‌رفتند، در صورت اجرای مجدد مورد تسویه حساب مالی قرار می‌گیرند.

مدیرکل اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اضافه کرد: گروه‌هایی که قبل از شیوع ویروس کرونا اجرا داشتند و در دوران بحرانی اجرای خود را متوقف کرده‌اند، 50 درصد از حمایت‌ مالی اداره کل هنرهای نمایشی را دریافت کردند.

وی افزود: خوشبختانه تا به امروز هیچ یک از فعالان تئاتر به دلیل فعالیت در این حوزه – تمرین و اجرا – به کرونا مبتلا نشده است.

قادر آشنا ادامه داد: در حال حاضر تمام فعالان تئاتر – آن‌هایی که مشمول حمایت‌های اداره کل هنرهای نمایشی بودند – تمام و کمال مبالغ حمایتی خود را از این اداره دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به این که ما برای کمک به هنرمندان به دنبال بهانه هستیم، عنوان کرد: تا به امروز به اندازه‌ی وسع قانونی تمام حمایت‌های ملزم و قابل ارائه را انجام داده‌ایم.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید