ششمین جشنواره بین المللی فیلم زنان هرات میزبان نمایش فیلم های بلند، کوتاه مستند و انیمیشن ایرانی در بخش های مختلف خواهد بود.

پایگاه خبری تئاتر: ششمین جشنواره فیلم زنان هرات از تاریخ ٢٨ تا ٣٠ نوامبر (٨ تا ١٠ آذر) در کشور افغانستان برگزار خواهد شد و سینمای ایران با فیلم های «متری شیش و نیم» به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی، «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی و «خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی در بخش رقابتی بین الملل فیلم های بلند این رویداد سینمایی حاضر است.

همچنین فیلم «حوا، مریم، عایشه» ساخته صحرا کریمی و به تهیه کنندگی کتایون شهابی که امسال نماینده سینمای افغانستان در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار است نیز در بخش رقابتی بین المل فیلم های بلند جشنواره فیلم زنان هرات حضور دارد.

«سفر به ماه با کفش های پاشنه بلند» به کارگردانی فاطمه مومنی، «شهر بازی» ساخته کاوه مظاهری، «جذام» از علی محمد اقبال دار، »پیاده» به کارگردانی شکوفه کریمی، «سالروز تولد» ساخته عاطفه خادم الرضا و «ملاقات» به کارگردانی آزاده موسویو «فیلمرغ» ساخته امیر مسعود سهیلی در بخش رقابتی بین الملل فیلم های کوتاه داستانی این جشنواره به روی پرده خواهند رفت.

در بخش رقابتی بین الملل فیلم های بلند مستند نیز «دلبند» ساخته یاسر طالبی، «خاتمه» به کارگردانی هادی و مهدی زارع و «عروسی پسر زینت» از فرهاد ورهرام به نمایندگی از سینمای ایران نمایش خواهند داشت و «کلاف» ساخته ملیحه غلامزاده و «این سو، آن سو» ساخته لیدا فضلی در بخش انیمیشن و «آناهید» به کارگردانی رضا علی پور هم بخش نمایش های ویژه به روی پرده خواهند رفت.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید