معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،منطقه‌ ارسباران و شهرستان اهر را خاستگاه هنرمندان و فرهیختگان برجسته دانست.

پایگاه خبری تئاتر: علی مرادخانی در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در اهر، همچنین از بازسازی ساختمان مجتمع فرهنگی هنری اهر که در زمین لرزه سال 91 آسیب دیده بود،در آینده نزدیک خبر داد .

وی همچنین پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره را قرائت کرد.

در این پیام آمده است:« در آغاز سلام گرم و صمیمانه ی خود را به کلیه فرهیختگان، هنرمندان، اساتید و پیشکسوتان و همه ی فرزندان دلاور ارسباران تقدیم می کنم.

برگزاری و اجرای نمایش های کوتاه که با حضور جمع کثیری از هنرمندان در شهرستان اهر در حال اجراست مایه ی بسی خوشوقتی و موجب تقویت هنرمندان جوان خواهد شد.

بدیهی است رشد فعالیت های هنری در سایه ی تلاش جمعی همه ی اهالی هنر میسر خواهد بود و بویژه هنرهای نمایشی رساترین ابزار برای انتقال فرهنگ بومی کشور به شمار می آید.

پیشکسوتان امروز تئاتر عموما از نمایش های کوتاه هنری آغاز کرده اند و امید می رود هنرمندانی که اکنون در این مراسم شرکت کرده اند ادامه دهنده ی راه آنان باشند.

در پایان لازم می دانم از این اقدام ارزشمند و همه ی دست اندرکاران و برگزارکنندگان و میهمانان این همایش تشکر و سپاسگزاری نمایم.

موفقیت همگان را از پیشگاه خداوند متعال مسالت دارم.»

علی‌اکبر صفی‌پو،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم گفت: انتظار از تئاتر هدایتگری جامعه و ارتباط نزدیک با مخاطب و ادای دین فعالان این عرصه هنری به جامعه است. آنچه که از هنر تئاتر ما انتظار می‌رود،تلاش در راه هدایتگری جامعه و ارتباط نزدیک با مخاطب و ادای دین فعالان این عرصه هنری است که می‌توان با تشکیل اتاق فکر و بهره‌گیری از حضور و تجربیات پیشکسوتان هنر نمایش این نقش را ایفا کرد. البته فعالیت‌های ارزشمندی که هنرمندان این عرصه تاکنون انجام داده‌اند به نوبه خود نشان دهنده کیفیت وغنای این هنر است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف هنری همواره روح تازه‌ای را در شریان زندگی اقشار مختلف جوامع در حال توسعه‌ی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌دمد و پویایی و تازگی و حرکت را به ارمغان می‌آورد و باید ذهنیت مان را در تئاتر به روز کنیم و به دنبال دریافت ها و روش های نوینیدر این حوزه باشیم.

اهل قلم می توانند علاوه بر استفاده از فراوانی متل ها ، آئین ها ، آداب و رسوم و غیره در جامعه ایرانی از موضوعات مطرح روز به عنوان موضوع و متن نمایش بهره ببرند.

جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه اهر در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی و با موضوعاتی شامل افزایش حس نوع ‌دوستی و مشارکت‌های اجتماعی بویژه در بلایای طبیعی (نظیر زلزله) از طریق هنر تئاتر، توجه به محیط زیست و آموزش غیرمستقیم حفظ و نگهداری از آن، آشنایی بیشتر و ملموس‌تر با حوادث طبیعی، آمادگی رویارویی با آن و مشارکت در ترمیم صدمات و همچنین تقویت روحیه همکاری و همیاری به ویژه در مسائل کلان اقتصادی و فرهنگی بر پایه توصیه‌های مقام معظم رهبری در راستای اعتلای ایران اسلامی برگزار شد.