ایرج اسماعیل پور قوچانی پوستر نمایش «خانه خورشید» را با الهام از پوسترهای ساده کانون پرورش فکری در دهه دوم و سوم فعالیتش طراحی کرد.

پایگاه خبری تئاتر: پوستر نمایش «خانه خورشید» جدیدترین نمایش شهرام کرمی که طرح یک مرغ دریایی در زمینه سرمه ای را نشان می دهد با الهام از شیوه ساده طراحی مرسوم در دهه های دوم و سوم فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طراحی شده که نوستالژی نوجوانان دیروز را برمی‌انگیزد.

ایرج اسماعیل پور قوچانی که طراحی پوستر چند دوره جشنواره موسیقی فجر، جشنواره کودک و تئاتر، نمایش های روی صحنه و طراحی تصاویر نشریات متعدد چون روزنامه ایران را در پیشینه فعالیت هنری خود دارد ساکن آلمان است و با ارائه این پوستر و تاکید بر عناصر ساده گرافیکی، در ارائه مفهوم اثری جالب توجه خلق کرده است.

این پوستر مفهوم حرکت و پرواز یک مرغ دریایی و تلاشش برای پرواز را انتقال می‌دهد. طراح با تاکید بر مخاطبان نوجوان که سن هدف برای نمایش خانه خورشید نیز محسوب می شود اندیشه و تخیل مخاطبانش را به کارگرفته است.


نمایش «خانه خورشید» کاری از گروه تئاتر شایا است که شهریور و مهر 1393 در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (پارک لاله) روی صحنه می رود.