تجلیل ننه دلاوری‌ها از فاطمه نقوی به اضافه یک جشن تولد، خرید شش میلیونی یک نمایشنامه، آماده‌باش همدانی‌ها برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک، پرسشی درباره هم‌زمانی اکران ˝شهر موش‌ها2˝ با جشنواره تئاتر عروسکی ، گلایه تئاتری‌ها از تعطیلی اجراها در روز جمعه و میزبانی برج آزادی از یک نمایش پس از مدت‌ها، عناوین ˝شنبه تا شنبه˝ امروز یکم شهریورماه هستند.

پایگاه خبری تئاتر: تجلیل ننه دلاوری‌ها با اضافه یک جشن تولد: نخستین روز هفته گذشته جمعی از هنرمندان تئاتر با حضور تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر، در حای به تماشای اجرای ویژه نمایش "ننه دلاور و فرزندان او" به کارگردانی زهرا صبری نشستند که قرار بود بعد از این اجرا از چهار دهه فعالیت مستمر و حرفه‌ای فاطمه نقوی بازیگر تئاتر تجلیل کنند. در این مراسم که با حضور حسین طاهری رئیس اداره کل هنرهای نمایشی رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته بود فرهاد مهندس‌پور، زهرا صبری و آتیلا پسیانی دقایقی درباره فاطمه نقوی صحبت کردند. هم‌زمانی این تجلیل با سالروز تولد بهناز جعفری، یکی دیگر از بازیگران این نمایش نیز از جمله موارد جالب توجه بود که می‌توان به آن اشاره کرد.

خرید 6 میلیونی یک نمایشنامه: مراسم رونمایی از کتاب "چهل نمایشنامه برای کودک و نوجوان" اثر جدید داوود کیانیان در همایش معرفی نقش و تاثیر هنرهای نمایشی بر بهبودی مبتلایان به اختلالات جسمی در حالی هفته گذشته در مشهد برگزار شد که قرار بود تمام عواید فروش حاصل از این کتاب به گروه تئاتر معلولان باران اختصاص یابد. در این مراسم، پس از رونمایی از این کتاب، یکی از خیرین حاضر در مراسم یک جلد از جدیدترین کتاب داوود کیانیانم را به قیمت 6 میلیون تومان خریداری کرد.

آماده‌باش همدانی‌ها برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک: این روزها پیام دهکردی به خاطر مسئولیت دبیری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که قرار است چندی دیگر در شهر همدان برگزار شود بین تهران و هدان در حال سفر است و تمام عزم خود را جزم کرده تا با جلب حمایت نمایندگان استان همدان در مجلس، استاندار، فرماندار و... این جشنواره را به بهترین شکل ممکن برگزار کند. از نکته‌های قابل توجهی که باید به آن اشاره کرد این است که ظاهرا تلاش‌ها و رایزنی‌های دهکردی با مقامات استان همدان برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره تا حدی زیادی حداقل در حرف تا امروز موفق بوده است. اظهارنظرهای نمایندگان این استان در مجلس مثل بهروز نعمتی که خواستار برگزاری دائمی این جشنواره در همدان شده و همچنین تاکید محمدناصر نیکبخت استاندار همدان بر برگزاری این جشنواره با بهترین کیفیت، از جمله موارد اثبات کننده این موضوع است.

پرسش مبهم درباره هم‌زمانی اکران "شهر موش‌ها2" با جشنواره تئاتر عروسکی: با نزدیک شدن به آغاز پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران- مبارک و اتمام بازبینی‌ها، گروه‌‌های نمایشی حاضر در این جشنواره در حالی خود را برای حضور در این آماده می‌کنند که هم‌زمانی اکران فیلم شهر موش‌2 به کارگردانی مرضه برومند که اتفاقا دبیر جشنواره تئاتر عروسکی نیز می‌باشد، باعث به وجود امدن بعضی حرف‌های درگوشی درباره اتفاقی نبودن هم‌زمانی اکران این فیلم با جشنواره تئاتر عروسکی شده است. البته بعید است که عمدی در بین بوده و احتمالا به صورت تصادفی اکران "شهرموش‌ها2" با جشنواره عروسکی هم‌زمان شده، اما ظاهرا حضور منیژه حکمت به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم در مراسم رونمایی پوستر این جشنواره و تاکید مرضیه برومند بر کمک‌های این سینماگر به دبیرخانه جشنواره تئاتر عروسکی از جمله مواردی بوده که باعث به وجود آمدن چنین شبهه‌ای شده است.

اعتراض به تعطیلی چند روزه سالن‌های تئاتر: از روز دوشنبه هفته گذشته به ترتیب روابط عمومی اکثر تالارهای نمایشی روز پنجشنبه 30 مردادماه را به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل اعلاک کردند و بر اساس روال همیشگی اینگونه تصور می‌شد که نمایش‌هایی که ساعت اجرایشان بعد از اذان مغرب روز جمعه (31مردادماه) است، ددر این روز اجراهای خود را از سرمی‌گیرند. اما گویا در حالی که بسیاری از تماشاگران از طریق اینترنت بلیت‌های روز جمعه نمایش‌ها را خریداری کرده بودند به گروه‌هاا اعلام می‌شود که روز جمعه نیز همچون پنجشنبه سالن‌ها تعطیل هستند و گروه‌ها می‌توانند امروز شنبه اجرا داشته باشند. اما این با توجه به اینکه اکثر نمایش‌های روی صحنه به صورت گیشه و بدون قرارداد اجرا می‌شوند و از طرفی نیز روز جمعه تعداد تماشاگران حاضر در سالن قابل مقایسه با روزهای عادی نیست، باعث شد که بعضی از کارگردان‌ها نسبت به این مسئله گلاه‌مند شده و این سوال را مطرح کنند که چه کسی پاسخگوی ضرر گروه‌های نمایشی خواهد بود.

میزبانی برج آزادی از یک نمایش: نهایتا اینکه از جمله اتفاقاتی که به قولی یکی از تئاتری‌ها آن را باید به فال نیک گرفت میزبانی برج آزادی پس از مدت‌ها از یک نمایش با عنوان "همه به کافه ملکیادس می‌روند" به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا سام خانیانی است. این اتفاق از این جهت حائز اهمیت است که این تالار با وجود داشتن امکانات تقریبا مناسب برای تئاتر در صورت اجرای نمایش‌های با کیفیت می‌تواند به مرور تماشاگرانی زیادی را به برج آزادی بکشاند.