حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان تئاتر که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته و دوران نقاهت را سپری می‌کند، از انتشار تعدادی از نمایشنامه‌های جدید خود در سال جاری خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: حمیدرضا نعیمی که به دستور پزشک معالج‌اش باید دو هفته در منزل استراحت کند، در این‌باره گفت: یک مشکلی در ناحیه گوشم وجود داشت که باید تحت جراحی قرار می‌گرفت. الان نیز به دستور پزشک معالجم حداقل دو هفته نباید از منزل خارج شوم و در معرض صداهای بلند قرار بگیرم.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در ادامه با رد خبر تجدید چاپ نمایشنامه‌های "ردی برای آیدا" و "کالون و قیام کاستلیون" که پیش از این در بازار کتاب عرضه شده، گفت: برای کارهای چاپ شده‌ام هیچ برنامه‌ای ندارم و ولی امسال قطعا چند تا از نمایشنامه‌های جدیدم برای اولین بار چاپ می‌شود.

نویسنده نمایشنامه‌های "وعده‌گاه نهنگ‌ها" و "امشب دیگر مهره‌های پشتم نی‌لبک می‌زنند"، افزود: در حال حاضر علاوه بر دو نمایشنامه "چه گوارا" و "فاوست" که به زودی توسط توسط نشر نیلکان منتشر خواهد شد، نمایشنامه "ماه و ژیار" (برای مقطع سنی نوجوان) را نیز آماده چاپ دارم.

او با بیان اینکه؛ فکر می‌کنم پس از سال‌ها، امسال بتوانم به یک‌باره تعدادی از آثار جدیدم را منتشر کنم، اضافه کرد: طبق صحبت‌هایی که با آقای بهزاد صدیقی انجام دادیم، قرار است دو نمایشنامه کوتاه "سنکا" و "یک از دقیقه از آینده‌ به اتمام رسیده" در یک کتاب، به زودی منتشر ‌شود.

نعیمی همچنین دباره آخرین وضعیت انتشار نمایشنامه "سقراط" که قرار بود تا پایان سال گذشته منتشر شود، نیز گفت: متاسفانه بنا به دلائلی امکان انتشار نمایشنامه "سقراط" در سال گذشته فراهم نشد، اما امسال قطعا "سقراط" چاپ می‌شود.

نویسنده نمایشنامه‌های "شب بی‌پایان فاخته" و "خط سرخ" درباره چاپ نمایشنامه سقراط به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی نیز توضیح داد: ترجمه نمایشنامه "سقراط" به زبان فرانسوی توسط خانم ساناز فلاح‌فرد و به زبان انگلیسی توسط آقای مرتضی محمدی به اتمام رسیده و احتمالا پس از انتشار آن به زبان فارسی، منتشر می‌شود.

نمایشنامه‌های "امشب دیگر مهره‌های پشتم نی‌لبک می‌زنند" "گمسار"، "خط سرخ"، "روزنه"، "خانه‌ کاغذی"، "وعده‌گاه نهنگ‌ها"، "دختری با شنل ارغوانی"، "آوای سرخ"، "آژاکس"، "شب بی‌پایان فاخته"، "داستان‌های کارور"، "مکبث"، "قصه خوب خدا"، "چه گوارا"، "کالون و قیام کاستلیون"، "سقراط"، "فاوست" و... از جمله آثار حمیدرضا نعیمی در مقام نمایشنامه‌نویس می‌باشد که می‌توان به آنها اشاره کرد.