حمیدرضا نعیمی با اشاره به این که تئاتر در زمان کرونا زمین‌گیر شده است، گفت: فعالان تئاتر در شرایط فعلی حتی به اندازه‌ی یک شهروند معمولی هم مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

پایگاه خبری تئاتر: حمیدرضا نعیمی در مصاحبه تلفنی با برنامه «پرده آخر» گفت: تمام فعالان تئاتر در شرایط کرونا وضعیت بسیار بدی را تجربه می‌کنند.

وی افزود: اکثر فعالان تئاتر در 9 ماه گذشته حتی 1 ریال هم درآمد نداشتند.

عضو هیئت مدیره خانه تئاتر با اشاره به این که تئاتری‌ها پشتوانه مالی ندارند، عنوان کرد: این افراد در زمان کرونا حتی حقوق بیکاری نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: تئاتر برخلاف سینما و تئاتر همیشه به طور زنده اجرا می‌شود، بر همین اساس در دوران شیوع ویروس کرونا اجازه و فرصت حیات ندارد.

حمیدرضا نعیمی با اشاره به این که آمار دانلود موسیقی از فضای مجازی در دوران کرونا تا 5 برابر افزایش یافته است، عنوان کرد: اکثر حوزه‌ها مانند موسیقی و سینما در دوران قرنطینه و کرونا به وضعیت بهتری دست پیدا کرده‌اند، اما تئاتر کاملا زمین‌گیر شده است.

وی با اشاره به این که در بخش‌های فرهنگی هیچ‌گاه در اولویت کشور ما قرار نگرفته‌اند، افزود: کشورهای فرهنگ‌مدار به تئاتر توجه ویژه‌ای دارند و در شرایط مختلف برنامه‌ریزی‌های متعددی و مشخصی را ترتیب می‌دهند.

این استاد دانشگاه افزود: تغییر مدیران و دولت‌ها نباید مسیر فرهنگ‌سازی و فرهنگ را قطع کند.

وی اضافه کرد: بخش تئاتر در بسیاری از کشورها حتی در شرایط کرونا – زمین‌گیر نشده است.

حمیدرضا نعیمی ادامه داد: در حال حاضر کشور ترکیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام جشنواره‌ها و رویداد‌های تئاتری خودش را برگزار می‌کند.

وی افزود: فعالان تئاتر در شرایط فعلی حتی به اندازه‌ی یک شهروند معمولی هم مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

عضو هیئت مدیره خانه تئاتر تاکید داشت: متاسفانه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای اعلام کرده‌اند که در میان مشکلات زیادی که در کشور وجود دارد، تئاتر گم شده است.

وی ادامه داد: مسئولین مختلف تئاتر را به عنوان یک پدیده‌ی زنده‌ای که با حضور عوامل و متخصصان متعدد اجرا می‌شود، در نظر نمی‌گیرند و گمان می‌کنند که تئاتر یک شی بی‌جان است.

حمیدرضا نعیمی گفت: عدم وجود تئاتر در یک کشور باعث می‌شود تا فرهنگ به سمت زوال حرکت کند.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید