کوروش نریمانی با رد خبر اجرای نمایش ˝شب‌های آوینیون˝ در پاییز سال‌ جاری گفت از از نمایش‌های قبلی‌‌اش دست برنمی‌دارد و نه تنها به فکر اجرای ˝شب‌های آوینیون˝، ˝والس مرده‌شوران˝ و ˝جن‌گیر˝ است.

پایگاه خبری تئاتر:  کوروش نریمانی نویسنده و کارگردان مطرح تئاتر که اجرای مجدد نمایش ˝دن کامیلو˝، در اردیبهشت گذشته در سالن اصلی تئاتر شهر با استقبال بسیار خوب تماشاگران تئاتر روبه‌رو شد، با رد خبر اجرای نمایش "شب‌های آوینیون" در پاییز سال‌ جاری، گفت: من همیشه چند نمایش در دست دارم و هر زمان به ما سالن بدهند آماده‌ایم تا هم نمایش‌های قبلی‌ام مثل "شب‌های آوینیون"، "جن گیر"، "والس مرده‌شوران" و هم کارهای جدیدم را اجرا کنم.

نریمانی با بیان اینکه چهار سال پیش درخواست اجرای "شب‌های آوینیون" را به تئاتر شهر داده‌ام، ادامه داد: زمان اجرای "دن کامیلو" به هیچ‌وجه زمان دلخواه ما نبود، چون دوست نداشتم سریعا بعد از "هیپوفیز" کار را اجرا کنم، اما چون از قبل درخواست داده بودیم این نوبت را به ما دادند و به نوعی به ما تحمیل شد. ضمن اینکه قرار بود "شب‌های آوینیون" را اجرا کنیم، اما چون امکان اجرای آن مهیا نشد "دن کامیلو" را اجرا کردیم.

این کارگردان و نویسنده تئاتر افزود: ما "دن کامیلو" را زمانی در سالن اصلی روی صحنه بردیم که قرار بود آنجا را تعمیر کنند و کسی حاضر نبود با آن وضع اجرا برود. ما هم با این شرط اجرا رفتیم که هر وقت به ما اعلام کردند که سالن را باید برای تعمیرات خالی کنیم، سالن را به آنها تحویل بدهیم. یعنی من به نوعی ریسک کردم چون فکر می‌کردم که اگر حتی 30 اجرا هم بتوانیم برویم و تماشاگر هم داشته باشیم می‌توانم هزینه‌هایمان را درآوریم. ضمن اینکه من متوجه نمی‌شوم این آقایانی که معترض هستند خودشان حاضر هستند با هزینه شخصی این‌گونه اجرا بروند؟ اگر مشکلی ندارند و مطمئن هستند که تماشاگر دارند پس چرا این کار را نمی‌کنند؟

او با تاکید بر اینکه هر جا به ما سالن بدهند ما با کمال میل تمرینات‌مان را شروع می‌کنیم، درباره اجرای مجدد "شب‌های آوینیون" اضافه کرد: علاوه بر اینکه تعداد بازیگران "شب‌های آوینیون" زیاد است، این کار نیازمند بازیگران حرفه‌ای است که بتوانند آن شکل از نمایش را به بهترین نحو ممکن اجرا کنند، اما جمع کردن چنین گروهی هزینه زیادی دارد و ضمنا نیازمند یک سالن مناسب نیز هست. البته منظورم از سالن مناسب، فقط بزرگ بودن سالن نیست چون ما برای اجرای "دن کامیلو" هم در سالن اصلی تئاتر شهر با دردسرهای زیادی مواجه شدیم. چرا که وقتی هیچ حمایتی از کارها نمی‌شود، مجبور می‌شویم برای تامین هزینه‌هایمان در سالنی اجرا برویم که تعداد صندلی‌های بیشتری داشته باشد. با این حال من به عنوان کسی که کارهایم را به صورت خصوصی و گیشه اجرا کردم 20 روز بعد از پایان اجرای "هیپوفیز" و "دن کامیلو" با تمام بچه‌ها تصفیه کردم، اما می‌توانید بپرسید که همان افرادی که امروز نگران جوان‌ها هستند هنوز پول افرادی را که چند سال پیش با آنها کار کردند را ندادند.

نویسنده و کارگردان نمایش‌های "هیپوفیز" و "جن گیر" در ادامه با اشاره به اعتراض بعضی از کارگردان‌ها به اجرای نمایش‌های موفق سال‌های گذشته، عنوان کرد: راستش من تصمیم گرفتم در این‌باره به این صورت حرفی نزنم و اگر هم قرار باشد حرفی بزنم رو‌در‌رو باشد. ضمن اینکه آن‌قدر استدلال‌هایی که می‌آورند غیرمنطقی است که همه متوجه اصل ماجرا می‌شوند. اما سوال اینجاست که این آقایانی که امروز این اعتراض‌ها را می‌کنند گویا یادشان رفته که خودشان با بودجه دولتی اجرا می‌رفتند در حالی‌ که من از سال 88 درخواست اجرای کارهایم را دادم.

نریمانی ادامه داد: من از نمایش‌های قبلی‌ام دست برنمی‌دارم و نه تنها به فکر اجرای "شب‌های آوینیون"، "والس مرده‌شوران" و "جن‌گیر" هستم، کارهای جدیدی هم برای اجرا دارم. ضمن اینکه نه تنها برای یک بار بلکه اگر لازم باشد صد بار هم یک نمایش را اجرا می‌کنم. من همیشه چند نمایش در دست آماده اجرا دارم و هر سالنی که ابراز آمادگی بکند و امکان اجرا در آنجا باشد و من هم بتوانم با هزینه شخصی در آنجا کاری را اجرا کنم، حتما این کار را خواهم کرد. حتی اگر در سال 10 نمایش بتوانم اجرا می‌کنم چرا که از اجرای مثلا ده نمایش در سال تنها من نفع نمی‌برم، بلکه چند بازیگر، طراح و دیگر عوامل هم مشغول کار می‌شوند.

او در پایان درباره انتشار نمایشنامه‌های جدیدش در سال‌جاری نیز گفت: فعلا منتظر مجوز چاپ نمایشنامه "دن کامیلو" هستم که نمی‌دانم چرا هنوز صادر نشده ولی به جز آن فعلا برنامه‌ای برای چاپ متن‌هایم ندارم.