انتشار گزارش هزینه‌های انجام شده‌ی موزه سینما در 6 ماه ابتدایی سال 1399 نشان می‌دهد که بیشترین پول صرف شده در این مجموعه، هزینه نیروی ثابت انسانی و بعد نگهداری از ساختمان و تاسیسات آن بوده است.

پایگاه خبری تئاتر: در ادامه برنامه‌های شفاف‌سازی در سازمان سینمایی این بار گزارش مالی موزه سینما به مدیریت مهران عباسی انارکی منتشر شده که جمع کل هزینه‌ها در 6 ماه اول امسال دو میلیارد و 529 میلیون تومان بوده است. از این رقم یک میلیارد و 999 میلیون تومان آن هزینه ثابت نیروی انسانی شامل حقوق و مزایای قانونی و بیمه بوده و 251 میلیون و 500 هزار تومان هم صرف نگهداری مجموعه ساختمان و تاسیسات موزه شده است.

البته لازم به یاداوری است که با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در بیشتر ماه‌های 6 ماه ابتدایی امسال، برنامه‌های موزه سینما همانند دیگر مراکز فرهنگی تعطیل بوده یا با محدودیت همراه بوده است.

در گزارش منتشر شده از سوی روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، برای کمک به تکمیل پروژه تاریخ شفاهی سینمای ایران و تکمیل آرشیو موزه که شامل مواردی همجون تامین دستگاه ذخیره‌سازی و دوربین ویژه برای ارتقاء حفاظت و امنیت مخزن آرشیو، تهیه، تجهیزات فنی و تخصصی صدابرداری برای گفتگو و ضبط تاریخ شفاهی، ترمیم حرفه‌ای و امور چاپی اسناد اهدایی مرحوم کشاورز می‌شود، 36 میلیون و 400 تومان هزینه شده و برای تدوین و ساخت گزیده‌هایی از مصاحبه‌های تاریخ شفاهی سینماگران که در در فضای مجازی منتشر شد 23 میلیون تومان خرج شده است.

چاپ تصاویر 30 پیشکسوت سینماگر روی تابلو و تهیه استند سه پایه چوبی برای برپایی نمایشکاه در فضای باز محوطه موزه سینما به مناسبت روز ملی سینما، پخش زنده نشست نقد و بررسی فیلم دشت خاموش، برپایی آیین رونمایی از فیلم بی‌حسی موضعی، اجرای چند برنامه شاهنامه‌خوانی سوگ سیاوش برای عموم و مستندسازی آن، رونمایی از تندیس علی نصیریان، بزرگداشت سالروز تولد عزت الله انتظامی، مشارکت در مراسم ترحیم محمد علی کشاورز و طراحی، ترمیم و چاپ تصاویر هنرمندان پیشکسوت سینمای ایران در قالب تابلو برای توزیع و نصب در مراکز سینمایی از جمله فعالیت‌های موزه سینما و اشاره شده در گزارش سازمان سینمایی است.

همچنین حدود 12 میلیون تومان برای کمک به تبادل آثار و مدارک سینمایی با سایر موزه‌ها و حضور در مجامع داخلی و بین‌المللی صرف شده که در شرح عملکرد این بخش آمده به میزگرد نقش سینما در موزه‌ها با حضور محیط طباطبایی، محمدرضا اصلانی، رضا کیانیان و شادمهر راستین (برای پخش زنده در فضای مجازی همراه با مستندسازی و خدمات فنی و تولید) و انتشار تصاویر و اسناد مرتبط با تاریخ و سیر تحولات سینمای ایران در رسانه‌های کشور و همکاری با مراکز دانشگاهی، پژوهشی مرتبط با هنر و میراث فرهنگی اشاره شده است.

اطلاعات تکمیلی این گزارش در لینک قابل مشاهده است.