تهیه‌کننده فیلم «دشت خاموش» از موفقیت این فیلم در کسب جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه سیزدهمین دوره جشنواره سابورسیو کرواسی خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: سعید بشیری با اعلام این خبر گفت: فیلم دشت خاموش موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم در جشنواره بین المللی فیلم سابورسیو / Subversive کرواسی شد.

این فیلم پیش از این نیز در جشنواره ونیز موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم بخش افق‌ها، شده بود. تندیس بهترین فیلم از انجمن بین المللی منتقدان جهان (فیپرشی) و جایزه اعتماد ملی ایتالیا از دیگر حضورهای موفق این فیلم بوده است.

بشیری گفت: همچنین دشت خاموش تاکنون در جشنواره‌هایی چون جشنواره توکیو، شبهای سیاه تالین (استونی)، سیمنسی (اسپانیا)، اینک خاورمیانه (ایتالیا)، سنگاپور، استکهلم نیز شرکت داشته است.

این تهیه کننده سینمای ایران افزود: امسال فیلم دشت خاموش در کنار فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی، و آن شب به کارگردانی کوروش آهاری به نمایندگی از سینمای ایران برای دریافت این جایزه رقابت می‌کنند.

دشت خاموش به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و بازی علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، ناصر علاقه بندان، مجید فرهنگ، تورج الوند در این جشنواره شرکت کرده است.

در بخشی از بیانیه هیئت داوران جشنواره بین المللی فیلم سابورسیو کرواسی آمده است: ‌فیلم دشت خاموش با قدرت و به روشنی نشان می دهد که چگونه سنت ها زیر فشار ویژگی های جامعه مدرن جهانی و صنایع بی شمار در حال نابودی است.

این فیلم داستان لطف‌الله مردی تنهاست که به عنوان پیشکار در یک کوره آجرپزی کار می‌کند و رابط میان صاحب کوره و کارگران است. صاحب کوره روزی همه کارگران را جمع کرده و خبری را به آنها می دهد که زندگی همه کارگران را دگرگون می‌کند.

بهرامی دانش‌آموخته کارگردانی سینما از دانشگاه سوره است. او کارگردانی چند فیلم کوتاه و چند مجموعه مستند تلویزیونی به همراه کارگردانی دو تله فیلم پایانیک رؤیا و تونل برای شبکه یک سیما را در کارنامه خود دارد و اولین ساخته سینمایی‌اش پناه، تحسین منتقدان را برای وی در پی داشت.

جشنواره سابورسیو کرواسی که از سال ۲۰۰۸ کار خود را در پایتخت این کشور با به عنوان جشنواره فیلم بین المللی آغاز کرد، به تدریج به رویدادی جامع فرهنگی، ادبی، سیاسی و هنری تبدیل شد که البته جشنواره فیلم همچنان در مرکزیت فعالیت‌های آن قرار دارد. این رویداد که در مدت بیش از دو هفته میزبان علاقه‌مندان به هنر، ادبیات و فرهنگ است امسال از ۲۸ نوامبر(۸ آذر) آغاز شد و تا ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) ادامه دارد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید