مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد که به منظور حمایت تئاتر در شرایط کرونایی، تعداد ۴۵ تماشاخانه خصوصی برای دریافت وام به صندوق اعتباری هنر معرفی شده اند.

پایگاه خبری تئاتر: قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت حمایت از گروه‌ها و تماشاخانه‌های خصوصی در شرایط کرونایی تئاتر گفت: ما بر اساس لایحه بودجه و سرفصل‌هایی که برای آن تعریف شده به شکل‌های مختلف از برگزاری جشنواره‌های تئاتری، اجراهای عمومی و تولید نمایشنامه حمایت می‌کنیم. اخیراً هم اعلام کردیم از آثاری که برای اجرا از طریق فضای مجازی متقاضی باشند نیز مبلغ ۳۰ میلیون تومان حمایت خواهیم کرد که تا کنون ۶۰ طرح در این خصوص به دست‌مان رسیده است.

وی در ادامه سخنان خود متذکر شد: متأسفانه مجموعه هنرهای نمایشی و هنرمندان این عرصه از سایت‌های «کارا» و «تحفه» استقبال نکردند این در حالی است که سایت «کارا» با بهره ۱۲ درصد و سایت «تحفه» با بهره ۴ درصد به گروه‌ها و مجموعه‌های هنرهای نمایشی وام پرداخت می‌کنند. برخلاف هنرمندان تئاتر، در حوزه موسیقی و تجسمی استقبال بهتری برای ثبت‌نام و درخواست دریافت وام از این سایت‌ها انجام شد.

آشنا یادآور شد: اداره کل هنرهای نمایشی تعداد ۴۵ تماشاخانه خصوصی را برای دریافت وام به صندوق اعتباری هنر معرفی کرده است و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین معاون هنری نیز طی رایزنی‌هایی که با مدیریت صندوق اعتباری هنر داشتند، فرایند دریافت وام توسط تماشاخانه‌های خصوصی را سرعت دادند.

مدیرکل هنرهای نمایشی تأکید کرد: طی هفته گذشته ۲۴ پرونده تقاضای وام تماشاخانه‌های خصوصی از سوی صندوق اعتباری هنر برای دریافت وام به بانک معرفی شده و آماده دریافت وام هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه برخی پرونده‌های ارائه شده از سوی تماشاخانه‌های خصوصی برای تقاضای دریافت وام از صندوق اعتباری هنر ناقص و برخی تماشاخانه نیز بعد از تاریخ تعیین‌شده پرونده‌های خود را ارائه داده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از تماشاخانه‌های خصوصی که پیش‌تر از صندوق اعتباری هنر وام گرفته بودند، مشمول این روند و دریافت وام از صندوق نشده‌اند.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری مهر