نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر با اشاره به اینکه نبود نمایشنامه قوی مصیبت و چالش بزرگ تئاتر کشور است، گفت: هرگز نمی توانیم با یک نمایشنامه ضعیف یک اثر قوی خلق کنیم.

پایگاه خبری تئاتر: نادر برهانی مرند شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استانی با اشاره به تلخی‌ها و سختی‌هایی که کرونا برای همه مردم ایران به ویژه اهالی تئاتر به همراه داشت، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره با وجود چنین شرایطی که همه ما از آن اطلاع داریم و مخالفت‌هایی که انجام شده بود جای قدردانی و تقدیر دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیار خرسندم که با این شرایط و با وجود مضایقی که وجود داشته چراغ کم فروع تئاتر را روشن نگه داشتند، گفت: در سایه این همت‌ها این فصل تلخ نیز می‌گذرد.

برهانی مرند با بیان اینکه همیشه معتقد بوده‌ام داوری مطلقاً امری نسبی است زیبنده هنر نیست که داوری شود، افزود: اما همه این امر را پذیرفته‌ایم باید نیمه پر لیوان را ببینیم با وجود همه سختی‌ها تلاش می‌کنیم تا این چراغ را روشن نگهداریم.

نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به نمایشنامه نویسی به عنوان رکن اصلی تئاتر است، تصریح کرد: نبود نمایشنامه قوی و قابل اتکا برای اجرای یک نمایش و تئاتر با کیفیت از گذشته تا به امروز بارها تکرار شده است اما همچنان این آسیب‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه همه سال در جشنواره‌ها تئاتر شاهد وجود این نقصان بزرگ هستیم، گفت: باید بر این مشکل بزرگ غلبه کنیم هنوز نمایشنامه نویسی چالش بزرگ تئاتر است بسیاری از مشکلات از همین کمبود نشأت می‌گیرد نمی‌توانیم از یک نمایشنامه ضعیف تئاتر قوی خلق کنیم امیدواریم در سایه توجهات مسئولان و با همت خود هنرمندان این چالش رفع شود و از این مصیبت رها شویم.

برهانی مرند با اشاره به اینکه امروز که می‌توانیم به منابع فراوانی در حوزه نمایشنامه نویسی دست یابیم، اظهار کرد: کارگران بزرگ باید نمایشنامه خوان قوی باشد تا بتوانید نمایشنامه قوی را تشخیص داده شود.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری مهر