ناصر ایزدفر از بازیگران و کارگردانان پیشکسوت تئاتر کشور به خاطر ابتلا به کرونا امروز شنبه (۲۹ آذرماه) در سن ۶۴ سالگی درگذشت. در همین راستا مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ، معاون امور هنری وزارتخانه و دبیرجشنواره تئاتر فجر پیام‌های تسلیتی را صادر کردند.

پایگاه خبری تئاتر: ناصر ایزدفر هنرمند پیشکسوت تئاتر و معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین روز شنبه (۲۹ آذرماه ۱۳۹۹) بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

ایزدفر متولد سال ۱۳۳۵ و دانش‌آموخته تئاتر بود و از سال ۱۳۵۵ در نمایش‌های متعددی در مقام بازیگر و کارگردان حضور داشت.

«عشق‌آباد»، «پایان‌نامه»، «حمایت همچنان باقی است»، «ماداگاسکار» و... تعدادی از تئاترهایی است که او کارگردانی کرده است.


ایزدفر دغدغه هنر و تئاتر داشت

در همین راستا معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت ناصر ایزدفر را تسلیت گفت.

سیدمجتبی حسینی در پیامی برای درگذشت ناصر ایزدفر، هنرمند تئاتر و سینما و معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین نوشته است: ناصر ایزدفر دغدغه هنر و تئاتر داشت و این دغدغه را هم در فعالیت‌های حرفه‌ای تئاتر و هنر و هم در مدیریت هنری و اجرایی با جدیت دنبال می‌کرد تا با تلاش خود و همراهی هنرمندان فرصت‌هایی را برای هنر و تئاتر فراهم کند. ایزدفر با شناخت نیازها و ضرورت های هنر استان قزوین سال‌ها برای فرهنگ و هنر استان خدمت کرد و افسوس که امروز از بین ما رفت.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه این پیام نوشته است: "درگذشت هنرمند و مدیر هنری گرانقدر، ناصر ایزدفر را به خانواده ارجمندش، هنرمندان و همکاران فرهنگ و هنر در استان قزوین تسلیت می‌گویم و علو درجات را از درگاه خداوند متعال برای آن زنده یاد خواستارم.

ایزدفر تمام توان خود را صرف اعتلای هنر تئاتر کرد

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی درگذشت ناصر ایزدفر هنرمند عرصه سینما و تئاتر و معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت قادر آشنا برای درگذشت ناصر ایزدفر چنین آمده است: نام ناصر ایزدفر با راستی و درستی در عرصه مدیریت هنرهای نمایشی پیوندی غیرقابل انکار دارد. او هر کجا که بود جز گماردن همه توش و توان خود برای خدمت به اهل هنر دلمشغولی دیگری نداشت.

آشنا در ادامه این پیام آورده است: موسس گروه تئاتر هامون خود هنرمندی از هنرمندان تئاتر بود و از این‌رو آن‌گاه که در جایگاهی مدیریتی قرار می‌گرفت دغدغه‌های اهل این هنر را نیک می‌دانست. دریغ و افسوس که بزرگ‌مردی از تئاتر استان قزوین و از تئاتر ایران به جهان دیگر کوچ کرد. از پروردگار عزوجل برای بازماندگان این عزیز از دست‌رفته آرزوی صبر و بردباری بر این داغ و برای روح آن تازه درگذشته طلب مغفرت دارم.


اندوهمان افزون شد

حسین مسافرآستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دنبال درگذشت ناصر ایزدفر پیام درگذشتی را منتشر کرد.

در متن پیام حسین مسافر آستانه آمده است: خبر درگذشت ناصر ایزدفر هنرمند عرصه تئاتر با یاد کردن از زحمات بی بدیلش در عرصه نمایش استان قزوین اندوه خزان‌مان را که امید داشتیم فردا با جشن یلدا به سربرسد، افزون کرده است. گویی ناملایمات زمانه‌ای که در آن زیست می‌کنیم، دمی ما را از غم فقدان همتایانمان آسوده نمی‌گذارد.

مسافرآستانه در ادامه پیام خود آورده است: درگذشت ناصر ایزدفر والامقام را به خانواده آن عزیز از دست رفته و اهالی تئاتر تسلیت می‌گویم و امید دارم که بهار از هنرنمایی شاگردان و جوانانی تربیت شده و تعلیم دیده توسط بزرگانی چون او و با رخت بربستن ویروس کرونا هرچه زودتر جوانه هایش را بر درخت تنومند و ریشه‌دار صحنه به رخ بکشد. پاییز را رفتنی می دانیم و به روزهای خوش فردا امیدواریم.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید