گلدن گلوب با قرار دادن فیلم «میناری» در بخش فیلم خارجی با اعتراض‌های زیادی روبه رو شده است.

پایگاه خبری تئاتر: از روز سه شنبه که روشن شد فیلم «میناری» در بخش فیلم‌های خارجی گلدن گلوب ۲۰۲۱ جای گرفته است، اعتراض‌های زیادی به این امر صورت گرفت.

کارگردان‌ها، نویسندگان و بازیگرانی چون لولو وانگ، فیل لرد، سلسته ان‌جی، دنیل دای کیم از جمله افرادی بودند که به این تصمیم گلدن گلوب اعتراض کردند.

بر مبنای مقررات گلدن گلوب فیلم‌های حاضر در بخش‌های بهترین درام یا کمدی و بهترین موزیکال باید حداقل ۵۰ درصد به زبان انگلیسی ساخته شده‌باشند در غیراین‌صورت در بخش فیلم خارجی زبان جای می‌گیرند.

حالا «میناری» به کارگردانی لی آیزک چونگ هم از رقابت در بخش بهترین فیلم کنار گذاشته شده و در بخش بهترین فیلم خارجی زبان قرار گرفته است. این همان سرنوشتی است که فیلم «وداع» ساخته لولو وانگ و فیلم «رنج و افتخار» پدرو آلمادوار داشتند و از دریافت جایزه بهترین فیلم بازماندند. حتی فیلم «انگل» که با دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلم تاریخ‌ساز شد در گلدن گلوب چنین شانسی به دست نیاورد.

«انگل» و «میناری» هر دو با تمرکز بر شخصیت‌های کره‌ای شکل گرفته‌اند و «میناری» درباره یک خانواده مهاجر کره‌ای است که به شهر کوچکی در آرکانزاس نقل مکان می‌کنند.

وانگ گفته است: امسال فیلمی آمریکایی‌تر از «میناری» ندیده‌ام. داستانی در مورد یک خانواده مهاجر در آمریکا که رویای آمریکایی را دنبال می‌کنند. ما واقعاً باید این قوانین منسوخ را که تنها زبان انگلیسی را آمریکایی می‌داند تغییر دهیم.

دای کیم هم گفته است: مثل این است که بگویند به کشور خودتان برگردید در حالی که آن کشور آمریکاست.

سیمو لو بازیگر «شانگ چی» هم گفته است: میناری فیلمی آمریکایی است که یک فیلمساز آمریکایی آن را نوشته و ساخته است و داستانش در آمریکا می‌گذرد و یک بازیگر آمریکایی هم نقش اول آن را بازی کرده است و توسط یک کمپانی تولید آمریکایی هم تولید شده است.

فهرست نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۱ به صورت رسمی ۳ فوریه اعلام خواهد شد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید