برنامه «نقدسینما» جمعه ۵ دی ماه ضمن بررسی وضعیت معیشتی سینما در روزهای کرونایی به بررسی آثار داریوش مهرجویی کارگردان شناخته شده کشورمان می‌پردازد.

پایگاه خبری تئاتر: برنامه «نقد سینما» جمعه ۵ دی ماه با هدف بررسی یک پرونده در گفتگویی ویژه روی آنتن می‌رود.

بخش ابتدایی برنامه به میزبانی امیررضا مافی، پوریا ذوالفقاری و آرش خوشخو، به نقد و بررسی آثار داریوش مهرجویی کارگردان صاحب سبک سینمای ایران می‌پردازند.

در ادامه برنامه و در دنباله سلسله گفتگوهای مربوط به بررسی سینمای ایران در دهه نود به مناسبت فرارسیدن پایان سال سینما و آخرین سال دهه ۹۰ و با توجه به یک سالگی کرونا، اوضاع معیشتی و صنفی اصحاب سینما در دوران کرونا و تاثیر آن بر سینمای دهه نود بررسی می‌شود. نقد سینما در این بخش میزبان سید غلامرضا موسوی رییس هیئت مدیره اتحادیه صنف تهیه کنندگان ایران و تهیه کننده پیشکسوت سینما می‌شود.

در ادامه برنامه رویدادهای هنری و سینمایی با حضور علیرضا مرادی روزنامه نگار و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی تحلیل می‌شود. همچنین نحوه برگزاری سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز دیگر موضوعی است که به پرداخته خواهد شد.

در پایان این برنامه طبق روال همیشگی بهروز افخمی در میز آموزش فیلمسازی درباره فیلم نامه نویسی و فیلمنامه اصلی (اورجینال) صحبت خواهد کرد.

برنامه «نقد سینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری، جمعه هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه پنج روی آنتن می‌رود.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید