پیکر «رضا نظری» کمدین معروف گیلانی با چشمان اشکبار هم استانی ها و همشهریانش بدرقه و در قطعه هنرمندان انزلی به خاک سپرده شد.

پایگاه خبری تئاتر: غلغله‌ای برپا بود، یادمان نمی‌آید بعد از فوت مرحوم «سیروس قایقران»، انزلی چنین تشییع باشکوهی را برای یک عزیز از دست رفته دیده باشد، مردم از پیر و جوان و زن و مرد آمده بودند که بگویند قدردان تلاش‌های مردی هستند که حدود ۳۰ سال آفریننده خنده بر لبان مردم بود و امروز در کمال ناباوری و پس از هفت ماه جنگ با بیماری سرطان خون به خاک سرد سپرده شد، البته نباید فراموش کرد که به دلیل شرایط کرونایی بسیاری از مردم ترجیح دادند در منازل خود و از طریق صفحات مجازی این مراسم را دنبال کنند.

اما آقای خنده گیلان از میان مردم رفت تا آخرین سکانس بازیگریش تشییع پیکر خودش باشد و با رفتنش در آغازین روزهای زمستان، داغی سرد بر دل مردم نهاد.

«رضا نظری» از هفت ماه پیش که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد، بی مهری‌های بسیاری دید و چشم انتظار اقدام خیلی از مسئولانی بود که فقط به گرفتن عکس سلفی با وی اکتفا کردند و پس از فوتش تنها با بنرهای تسلیت و تعزیت و عکس با خانواده این مرحوم دین خود را به وی ادا کردند.

در مدت هفت ماه گذشته با فراخوان از صفحات اینستاگرامی و اعلام شماره کارت رضا نظری، کمک‌های مالی بسیاری برای ادامه روند درمان این هنرمند محبوب جمع آوری شد به نوعی که برخی از کسانی که کمک‌های قابل توجهی کرده بودند خواستند نامشان فاش نشود و حتی شورای شهر رشت نیز مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای درمان رضا نظری اختصاص داد اما این هنرمند در خانه خود غریبه ماند و فریاد درخواست کمک رسانه‌ها هم از مسئولان انزلی برای «رضا نظری» به جایی نرسید.

مردم با حضور پرشور در این مراسم نشان دادند که قدرشناس کسی هستند که اگرچه در زمان حیاتش حتی به سختی به وی مجوز اجرای برنامه می‌دادند و غصه‌های بسیار بر دل داشت اما دل مردم را شاد کرد و همان مردم، امروز برایش سنگ تمام گذاشتند.

رضا نظری 

«رضا نظری» طنز پرداز گیلانی متولد شهرستان انزلی بود که پس از تحمل هفت ماه مبارزه با بیماری سرطان خون بعد از ظهر چهارشنبه سوم دیماه در بیمارستان توس تهران درگذشت.

وی از بازیگران طنز سیمای مرکز گیلان بود که گیلانیان اجرای زیبا و دلنشین وی را هرگز از یاد نمی‌بردند.

«این هنرمند نام آشنا متولد ۹ تیر ماه ۱۳۵۵ در شهرستان انزلی بود و در رشته مدیریت خدمات بندری تحصیل کرده است. وی از سال ۷۰ با نمایش سفر به کارگردانی آقای علیرضا غاروریانی وارد عرصه بازیگری شد.

وی در ادامه در نمایش‌هایی همچون نخاله‌های دلباخته، دزدان ناشی، شب نشینی در گورستان، من فیروز ۲۵ سال دارد، تموم حرفات دروغ بود، این چند پدر ۱ و ۲ و جنجالی‌های ۲ ایفای نقش کرد.

کوچه خندان، سرخوش ها، آن سنگ گران، کمیسر دل نازک، بستنی سرای داغ، عطر ترنج، خانه پدری از سریال‌های است که نظری در آن به ایفای نقش پرداخته است.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری مهر