استان سمنان از 5 شهریور ماه،پذیرای نمایش‌های جشنواره‌ی منطقه‌ی دو از بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره‌ ماه خواهد بود.

پایگاه خبری تئاتر: استان سمنان از  5 شهریور ماه،پذیرای نمایش‌های جشنواره‌ی منطقه‌ی دو از بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره‌ ماه خواهد بود.
 

سید عباس دانایی؛ رییس حوزه هنری استان سمنان؛ با بیان این مطلب به خبرنگار صحنه گفت: ستاد برگزاری جشنواره در حوزه هنری استان، با آمادگی کامل آماده‌ی پذیرایی از گروه‌های شرکت‌کننده و تماشاگران و مهمانان گرانقدر خواهد بود و به امید خدا این جشن تئاتر منطقه‌ای از فردا- چهارشنبه، 5 شهریورماه- آغاز و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر تئاتر حوزه هنری استان سمنان رشد چشمگیری داشته است، اظهار داشت: تجربه نشان داده اگر نمایش خوب و قابلی، روی صحنه باشد عموم مردم از آن استقبال می‌کنند. علاقه‌مندی بسیاری به هنر تئاتر در بین هنرمندان و عموم مردم در سطح استان و منطقه، وجود دارد فقط کافی است با تلاش و سرمایه‌گذاری مناسب، نمایش‌هایی با محتوای ارزشی را با سطح کیفی قابل قبولی ارائه کنیم.

این مدیر فرهنگی همچنین بودجه و اعتبار واحدهای نمایشی مراکز استانی حوزه هنری را محدود و اندک دانست و خاطرنشان کرد: نه تنها واحدهای نمایش، بلکه دیگر واحدهای هنری مراکز استانی حوزه هنری دچار کمبود منابع مالی و اعتباری هستند. اگر قصد داریم در راستای سیاست‌ها و اهداف خود، آثار ارزشمندی تولید کنیم نیازمند بودجه‌ی به مراتب بیشتری هستیم.

وی اضافه کرد: بیان این مطلب که تئاتر به سرمایه‌گذاری بیشتری نیازمند است، تکرار مکررات است و البته ما سعی کرده‌ایم در استان سمنان از اعتبارات مدیریتی به نفع هنر تئاتر بیشتر خرج کنیم. اما با این‌حال به نظر می‌رسد لازم است در آینده برای پاسخ‌گویی به نیازها در بحث هنرهای نمایشی، بازنگری جدی‌ای در مورد بودجه و اعتبارات این بخش انجام شود تا با حمایت‌های ملی و کشوری، رشد تئاتر را در همه‌ی مراکز استانی حوزه هنری شاهد باشیم.

عباس دانایی با اشاره به میزبانی استان سمنان از جشنواره‌ی تئاتر منطقه‌ی دو "سوره ماه" عنوان داشت: ستاد برگزاری با آمادگی کامل، جشنواره را انشااله از فردا آغاز و میزبانی خواهد کرد و برای این امر، هماهنگی‌های کامل و لازم با ارگان‌‌ها و سازمان‌های مرتبط همچون فرمانداری، شهرداری، اداره‌ی ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و... در سطح استان انجام شده است. امیدواریم در میزبانی از این جشن تئاتر و پذیرایی از هنرمندان و فرهیختگان و علاقه‌مندان هنر تئاتر، موفق و روسفید باشیم.

گفتنی است جشنواره‌ی منطقه‌ی دو از بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر "سوره‌ ماه" از فردا- چهارشنبه، 5 شهریورماه- آغاز و در روز جمعه- 7 شهریورماه- با معرفی برگزیدگان، به سرانجام خواهد رسید. در این جشنواره، حسینعلی شوندی، سعید اسدی و سید جواد روشن به عنوان اعضای هیات داوران قضاوت آثار گروه‌های نمایشی استان‌های قزوین، همدان، اصفهان، مرکزی، قم و سمنان را بر عهده خواهند داشت و برگزیدگان نیز به بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر "سوره‌ ماه" راه خواهند یافت.

خاطرنشان می‌شود بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر "سوره‌ ماه" از 22 تا 28 مهر‌ماه 93 در تهران برگزار می‌شود.