شهرام گیل‌آبادی با اشاره به این که بدنه دولت در حوزه فرهنگ و هنر بسیار ضعیف است، ‌ گفت: در ایام همه‌گیری ویروس کرونا حدود 30 هزار نفر از فعالان تئاتر بیکار شده‌اند.

پایگاه خبری تئاتر: شهرام گیل‌آبادی در مصاحبه تلفنی با برنامه «پرده آخر» گفت: مشکل معیشتی فعالان تئاتر اساسی است و باید به طور ریشه‌ای مورد بررسی و درمان قرار بگیرد.

وی افزود: از زمانی که تئاتر با اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، جامعه تئاتر ایران تا به امروز کار نکرده‌اند.

مدیرعامل خانه تئاتر ادامه داد: در ایام همه‌گیری ویروس کرونا حدود 30 هزار نفر از فعالان تئاتر بیکار شده‌اند.

وی اضافه کرد: اکثر اعضای خانه تئاتر به سختی امرار معاش می‌کنند و متاسفانه کسی به فکر این افراد نیست.

شهرام گیل‌آبادی با اشاره به این که بدنه دولت در حوزه فرهنگ و هنر بسیار ضعیف است، عنوان کرد: متاسفانه دولت در سال‌های گذشته دولت پشتیبانی خوبی از فعالان تئاتر نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر هنرمندان مشهور کشور در رشته تئاتر از حداقل‌های پشتیبانی دولت برخوردار نیستند.

مدیرعامل خانه تئاتر ادامه داد: در وضعیت فعلی کارگران فصلی از حداقل امکانات بیمه و بیمه بیکاری برخوردار هستند، ‌ در حالی که فعالان تئاتر این حداقل‌ها را هم ندارند.

وی با اشاره به این که خانه تئاتر پیشنهادات عملی خود را برای رفع معضل معیشت تئاتری‌ها ارائه داده است، عنوان کرد: ما از دولت خواستم تا در حوزه تامین اجتماعی به ما کمک کند و حقوق ایام بیکاری تئاتری‌ها را کمک کند.

شهرام گیل‌آبادی افزود: ما از دولت انتظار داریم تا با ارائه تسهیلات ارزان‌ قیمت زمینه مناسبی را برای تولید بازار تازه در تئاتر فراهم کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 75 هزار فعال تئاتر برای 10 ماه، 1 میلیون 500 هزار تومان از طریق هنر کارت دریافت کرده‌اند که به عبارت دیگر در محاسبه ماهانه به 150 هزار تومان برای هر ماه تخمین زده می‌شود.

مدیرعامل خانه تئاتر خاطر نشان کرد: تئاتری‌ها بی‌پناهی را احساس می‌کنند و هیچ کس به فکر این افراد نیست.

وی افزود: برخی از مسئولین کشور با اهداف و مقاصد سیاسی هنر و فرهنگ را امری مهم و با اولویت محسوب می‌کنند.

شهرام گیل‌آبادی تصریح کرد: اگر ما در کشور رشد اقتصادی داریم، چرا مردم ما توانایی خرید نان ندارند؟

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید