مدیر تالار محراب اعلام کرد به دلیل شرایط ناپایدار فعلی به دلیل تعطیلات کرونایی این مجموعه تئاتری از بهار سال ۱۴۰۰ میزبان اجراهای نمایشی خواهد بود.

پایگاه خبری تئاتر: مهرداد کوروش نیا مدیر تالار محراب درباره وضعیت برنامه اجراهای نمایشی این مجموعه تئاتری با توجه به محدودیت‌ها و تعطیلات کرونایی در ماه‌های باقیمانده سال ۹۹ گفت: این شکل از تعطیلات کرونایی اجازه برنامه‌ریزی منسجم را به ما نمی‌دهد و معلوم نیست بعد از بازگشایی مجدد سالن‌ها، محدودیت‌ها و تعطیلات دوباره ایجاد می‌شود یا نه. در چنین شرایطی هم گروه‌ها متضرر می‌شوند و هم سالن برنامه‌ریزی‌هایش به هم می‌ریزد.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط موجود ما برنامه‌ریزی‌های تالار محراب در زمینه میزبانی اجراهای نمایشی را برای اردیبهشت سال ۱۴۰۰ انجام می‌دهیم و از آن زمان این مجموعه پذیرای تئاتر و مخاطبان آن خواهد بود.

کوروش نیا درباره حمایت‌های این مجموعه از تولیدات و اجراهای نمایشی یادآور شد: طی گفتگویی که با مدیرکل هنرهای نمایشی داشتیم قرار شد گروه‌های متقاضی اجرا در تالار محراب از حمایتی نسبی برخوردار شوند.

مدیر تالار محراب درباره وضعیت بازسازی این مکان تئاتری توضیح داد: طی بازسازی انجام شده سیستم اداری مجموعه به لابی سالن اصلی منتقل شد و در فضای پایین مجموعه نیز ۲ پلاتوی اجرا و یک پلاتوی تمرین ایجاد شد که افتتاح این پلاتوها در بهمن ماه سال جاری خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود درباره احتمال بازسازی و تغییر فضای باز تالار محراب گفت: فعلاً تغییری در فضای باز مجموعه ایجاد نمی‌کنیم زیرا در حال حاضر بودجه و امکانات مورد نیاز در این زمینه را در اختیار نداریم. در این فضا همچنان میزبان اجراهای تئاتر خیابانی و تمرین برخی گروه‌ها خواهیم بود.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری مهر