ایمان صدیق می‌گوید ایده بیماران روانی و مواجهه شدن با آن‌ها در سینما و فیلم‌هایی که دیده‌ است برایش جذاب بوده و بر همین اساس فیلم کوتاه "کولر" را ساخت.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم کوتاه "کولر" به نویسندگی و کارگردانی ایمان صدیق و تهیه‌کنندگی منوچهر هادی به‌تازگی در جشنواره بین‌المللی Sprouting Seed در هندوستان تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه جشنواره را دریافت کرد و در بخش مسابقه فیلم اولی‌ها در جشنواره لیفت آف گلوبال لندن نیز رقابت خواهد کرد.

علی مهربان، مونا مهدی پور و سهیل داوودی راد بازیگران فیلم عاشقانه "کولر" هستند که در خلاصه داستان آن آمده است: از کانال کولری در یک آسایشگاه صداهایی شنیده می‌شود و...

ایمان صدیق کارگردان "کولر" درباره این فیلم گفت: ایده اصلی داستان با تخیل درباره شخصیت جوانی شروع شد که با درخواست خود در یک آسایشگاه روانی بستری می‌شود. بعدتر فکر کردم که باید درباره رابطه او و خانم مددیار موقعیتی بنویسم و آخرین روز درمان را برای داستان نهایی فیلم انتخاب کردم. همیشه ایده بیماران روانی و مواجهه شدن با آن‌ها در سینما و فیلم‌هایی که دیده‌ام برایم جذاب بود. کما اینکه در بهترین آثار دنیای درام، شخصیت‌هایی که گونه‌ای از بیماری‌های روان را دارند؛ همیشه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند و دوست‌داشتنی هستند.

او ادامه داد: بخش دیگری از فیلم مسئله صدای یکی از کاراکترهای فیلم است؛ او را نمی‌بینیم، اما صدایش را می‌شنویم. از همان بدو نوشتن فکر می‌کردم بهترین جایی که برای این صدا می‌توانم انتخاب کنم کجاست؟ بنابراین کولر همان اتاق را انتخاب کردم و آخرین تغییرات را اعمال کردم و شروع کردم به ساخت "کولر".

فیلم کوتاه کولر

این فیلمساز جوان در پاسخ به این سؤال که آیا سینمای فیلم کوتاه را راهی برای ورود به عرصه سینمای بلند می‌داند، بیان کرد: بله، به نظرم فیلم کوتاه مواجهه و لمس همه عناصر سینمای بلند است؛ تجربه‌ای نفس‌گیر و لذت‌بخش در زمانی کوتاه است. امیدوارم پس از چند مواجهه جدی در قالب فیلم کوتاه، مسیر ساخت فیلم بلند داستانی برای من هموارتر شود و بتوانم در این فضا نیز فعالیت داشته باشم.

سایر عوامل فیلم "کولر" عبارتند از: موسیقی: کریستف رضاعی، مشاور هنری: محمدرضا دلپاک، مدیر فیلمبرداری: علی طالبی، طراح صدا: حسن مهدوی، همچنین کمپانی‌ای فیلم پرو با مدیریت علی غیاثوند، مسئولیت پخش جهانی فیلم را به عهده دارد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید


منبع: هنرآنلاین