انیمیشن «The Gools» به کارگردانی فرزاد دالوند از کشور چین مجوز نمایش گرفت.

پایگاه خبری تئاتر: این انیمیشن ایرانی با نام چینی «بز کونگ‌فو کار» قرار است تا آگوست ۲۰۲۱ (اواسط تابستان) در سینماهای چین اکران شود.  

وانگ، کارگردان چینی «بز کونگ‌فو کار» که بیشتر نقش بومی‌سازی این انیمیشن را بر عهده داشته است، درباره همکاری با ایران در تولید این اثر گفت: همکاری با تیم ایرانی، بسیار جذاب بود و خیلی خرسندم که در این انیمیشن مشارکت داشتم. در واقع این دومین همکاری من با تولیدات خارج از چین است.  

او ادامه داد: فیلمنامه ایرانی خیلی سریع نظرم را جلب کرد و تمایل داشتم در این کار مشارکت داشته باشم. ما کارهای بومی‌سازی این انیمیشن را انجام دادیم و حالا خوشحالم همکاری با تیم ایرانی به نتیجه رسیده است و امیدوارم در آینده نظر تماشاگران چینی نیز به این انیمیشن جلب شود.

جین یانگ، تهیه‌کننده چینی انیمیشن «بز کونگ‌فو کار» به ایسنا گفت: فیلمنامه این کار به خاطر جذابیت‌ها و تکنیک‌های به کار رفته می‌تواند برای چینی‌ها جذاب باشد. تیم ایرانی بسیار فنی و حرفه‌ای عمل کرده است.

انیمیشن بز کونگ فو کار

تهیه‌کننده چینی این انیمیشن، پیش بینی کرده است بز کونگ‌فو کار، حدود ۱۵۰ میلیون یوآن معادل ۲۱ میلیون دلار از گیشه سینماهای چین درآمد کسب کند.  

حسین خلیفی کیوی ـ فعال فرهنگی در چین ـ نیز درباره مجوزهای اکران این انیمیشن توضیح داد: برای نمایش فیلم در چین لازم است ، دو مجوز گرفته شود که انیمیشن «بز کونگ‌فو کار» به عنوان تولید مشترک ایران و چین، مجوز اول را گرفته و پس از دریافت مجوز دوم، این انیمیشن تا ۱۵ آگوست ۲۰۲۱ (۲۴ مردادماه ۱۴۰۰) اکران خواهد شد.

«The Gools» به کارگردانی فرزاد دالوند، امتیاز پخش در امریکا را نیز گرفته و قرار است تا فوریه ۲۰۲۱ اکران شود.

داستان این انیمیشن اقتباسی آزاد از شنگول و منگول است. در خلاصه انگلیسی این انیمیشن آمده است، سه بز جوان سفر ماجراجویانه‌ای را برای برقراری و حفظ صلح در اجتماع حیوانات آغاز می‌کنند...

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید