رسول نجفیان نمایش«زال و سیمرغ» را بر اساس شاهنامه فردوسی و به عنوان اثری علیه نژاد پرستی در جشنواره تئاتر عروسکی اجرا می کند.

پایگاه خبری تئاتر: این هنرمند پیشکسوت در گفت‌وگویی توضیح داد: داستان «زال و سیمرغ» یکی از قدیمی‌ترین متن‌های ضد نژاد پرستی است و علت انتخاب آن از سوی من، به دلیل فجایع غیر انسانی است که در جهان امروز رخ می‌دهد.

او اضافه کرد: این روزها مدام شاهد فجایع غیر انسانی هولناک هستیم و نژادپرستان افسار گسیخته‌ای همچون صهیونیست‌ها و آمریکاییان مدام در حال تکرار جنایات خود هستند و این چنین بود که تصمیم گرفتم نمایشی مناسب حال این روزها اجرا کنم.

نجفیان ادامه داد: طبق خواسته جشنواره تئاتر عروسکی و خانم برومند دبیر آن ، نمایش ما در منطقه یافت آباد به عنوان جنوبی‌ترین نقطه تهران که از نظر فرهنگی بسیار محروم است، آماده اجرا شده است به این معنی که از میان صد هنرجوی متقاضی در این منطقه، حدود 50 نفر برای اجرای این نمایش انتخاب شده‌اند.

این کارگردان تئاتر با اشاره به دشواری اجرای چنین اثری افزود: کار دشوار شاهنامه را با کسانی انجام می‌دهیم که برخی از آنها تا به حال حتی تئاتر هم ندیده اند.

نجفیان که این نمایش را در فرهنگسرای «بهاران» آماده اجرا می‌کند، با ابراز قدردانی از مسئولان این فرهنگسرا گفت: امیدوارم همانطور که خانم برومند دبیر جشنواره تئاتر عروسکی تاکید دارد بتوانیم این نمایش را در نقاط مختلف تهران به صحنه ببریم.

به گفته او، این نمایش علاوه بر گروه پر شمار بازیگرانش، گروهی سی نفره از هنرمندان موسیقی و نوازندگان را هم در کنار خود دارد و در مجموع گروه اجرایی ان حدود صد نفر هستند.

نمایش«زال و رستم» با طراحی، نویسندگی و کارگردانی رسول نجفیان اجرا می‌شود. او همچنین راوی این اثر نمایشی است و در اجرای نمایشش از شمایل‌گردانی، همخوانی، همسرایی و عروسک های ماسکه بهره می برد.

پانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی از 22 تا 29شهریور ماه برگزار می شود.