مدیر روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی: نامه خانم برومند خطاب به معاون هنری وزیر ارشاد است و طبیعی است که بعد از بازگشت آقای علی مرادخانی از سفری کاری، در جوی دوستانه و در آرامش به این موضوع رسیدگی شود، ضمن اینکه تئاتر و تئاتر عروسکی نیازمند آرامش است.

پایگاه خبری تئاتر:  عباس غفاری درباره پاسخ حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی در خصوص استعفای مرضیه برومند از دبیری جشنواره پانزدهم تئاتر عروسکی تهران - مبارک گفت: در حال حاضر برای اداره‌کل هنرهای نمایشی و شخص مدیرکل، اصل برگزاری جشنواره و تمام هنرمندان شرکت کننده در آن از اهمیت بسزایی برخوردار و محترم هستند. ضمن اینکه خانم مرضیه برومند نیز در میان اهالی هنر مقام و شأنیت بالایی دارند.

وی تأکید کرد: نامه دبیر محترم جشنواره پانزدهم تئاتر عروسکی تهران - مبارک خطاب به آقای علی مرادخانی است پس اجازه دهید بعد از بازگشت معاون هنری وزیر ارشاد از سفر کاری، در یک جو دوستانه و در آرامش به این موضوع رسیدگی شود.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی تأکید کرد: بدیهی است وقتی 20 روز به برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک زمان باقی مانده، اهالی تئاتر عروسکی در محیطی ناآرام به سر نبرند. مدیرکل هنرهای نمایشی معتقد است در حال حاضر تئاتر و جشنواره تئاتر عروسکی به آرامش احتیاج دارند.

مرضیه برومند که زمزمه استعفای او از دبیری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک از حدود 1 ماه پیش مطرح بود، روز چهارشنبه 5 شهریورماه استعفای خود را رسانه‌ای کرد و طی نامه‌ای به علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت استقلال او به عنوان دبیر این دوره از جشنواره شد.