امیر دژاکام اعلام کرد نمایش «ایوب خان» که دارای نوبت اجرا در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر است، آمادگی لازم برای اجرا بلافاصله بعد از پایان تعطیلات کرونایی تئاتر را دارد.

پایگاه خبری تئاتر: امیر دژاکام نویسنده و کارگردان تئاتر که طی یک سال اخیر نمایش «ایوب خان» را تمرین و تولید کرده و آمادگی لازم برای اجرای عمومی را دارد، درباره وضعیت اجرای این اثر در ماه‌های باقیمانده سال ۹۹ گفت: «ایوب خان» اثری آماده است و آن را بلافاصله بعد از پایان تعطیلات کرونایی تئاتر در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌بریم.

وی یادآور شد: از بهمن سال ۹۸ تا الان نمایش «ایوب خان» همراه من بوده و در فضاهای بازی چون چیتگر، کاخ سعدآباد و آبشار تهران نیز اجراهای معدودی داشتیم ولی به دلیل قرمز شدن شرایط کرونایی تهران اجرای نمایش متوقف شد.

دژاکام با بیان اینکه مشخص نیست چرا تئاتر و سینما باید تعطیل باشند، متذکر شد: یک ساندویچی کوچک با ابعاد ۴ در ۶ متر باز است و مقابل یخچال آن ۲۰ نفر منتظر گرفتن ساندویچ ایستاده‌اند اما سالن‌های سینما نظیر سینما آزادی و سالن‌های تئاتر نظیر سالن اصلی و تالار وحدت که سقف‌های بلندی دارند و حضور مخاطب با فاصله گذاری در آنها کم خطر است، باید تعطیل باشند. بازارهای خرید و فروش باز و مملو از جمعیت هستند اما نمی‌دانم چرا باید سالن‌های سینما و تئاتر بسته بمانند.

این هنرمند با سابقه تئاتر درباره هزینه‌های تولید نمایش «ایوب خان» و گروه بازیگری آن، تصریح کرد: من روی گنج نخوابیده‌ام و متصل به سرمایه داری که بخواهد پول خود را از طریق هنر شستشو دهد نیستم. نمایش باید متکی به خود نمایش و متنی که دارای اندیشه است باشد نه متکی به چوب و تخته و برخی بازیگران مطرح تکراری که همه نقش‌ها را به یک شکل بازی می‌کنند و توقعات و دستمزدهای عجیب و غریب دارند.

وی ادامه داد: حدود ۲ سال و نیم است که حدود ۱۵ بازیگر را آموزش داده و با هم نمایش «ایوب خان» را تمرین و تولید کردیم که بازیگران بسیار خوبی هستند.

دژاکام در پایان سخنان خود تأکید کرد: نمایش «ایوب خان» در آماده‌ترین شکل ممکن است و به محض اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا پایان تعطیلات تئاتری را اعلام کند، در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری مهر