مسعود ترابی کارگردان نمایش «عزا» از اجرای این اثر نمایشی که یک تئاتر سریالی محسوب می شود در بهار ۱۴۰۰ خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: مسعود ترابی کارگردان تئاتر درباره تازه ترین فعالیتش در این حوزه گفت: این روزها در حال برنامه ریزی و تمرین نمایشی به نام «عزا» هستم که یک تئاتر سریالی محسوب می شود؛ تجربه ای که تا امروز کمتر در تئاتر تجربه شده است. این نمایشی اثری ۵ قسمتی است که هر بخش موضوع و بازیگران متفاوتی دارد اما رخدادها در یک لوکیشن اتفاق می افتند.

وی ادامه داد: هر قسمت از این نمایش مستقل از بخش های دیگر است و پایان بندی متفاوتی هم خواهد داشت. اتفاقات این نمایش سریالی در یک ساختمان ۵ طبقه رخ می دهد که هر طبقه داستان مربوط به خودش را دارد و تنها دو سه کاراکتر در کل ۵ قسمت مشترک هستند اما بقیه بازیگران تفاوت خواهند داشت. این نمایش ۶۶ بازیگر دارد که در هر قسمت بین ۱۰ تا ۱۵ بازیگر حضور دارند.

ترابی درباره زمان اجرای نمایش توضیح داد: تمرینات نمایش آغاز شده است و اگر برنامه ریزی و هماهنگی ها درست پیش برود قصد داریم بهار ۱۴۰۰ این اثر نمایشی را در یکی از تماشاخانه های خصوصی به صحنه ببریم. بازیگران این نمایش ترکیبی از هنرمندان چهره و حرفه ای و جوان ترها هستند که بازیگران کم تجربه طی فراخوانی انتخاب شده اند.

وی در پایان صحبت هایش متذکر شد: نمایش قبلی من «من مُردم روزی که به دنیا آمدم» بود که در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه رفت و دوم اسفند روز آخر اجرا مصادف شد با تعطیلی فعالیت های تئاتری به دلیل گسترش بیماری کرونا. امیدوارم اجرای نمایش «عزا» با توجه به اینکه همچنان با بحران کرونا روبرو هستیم، میسر شود چون به دلیل پر بازیگر بودن نمایش عوامل و گروه بازیگران، انرژی و هزینه زیادی را برای تمرین های این اثر متقبل شده اند.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید

 


منبع: خبرگزاری مهر