مهران رنجبر بازیگر تئاتر و تلویزیون ازحضور در نمایش «ریچارد سوم» به کارگردانی آیدا آب پرور در آینده ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد با آغاز اجرای عمومی این نمایش در سالن نام آوران تئاتر ایران، این تالار بلک باکس نمایشی در خانه موزه انتظامی رسما افتتاح خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: مهران رنجبر بازیگر تئاتر و تلویزیون درباه اجرای نمایش «ریچارد سوم» با بازی وی به گفت: قرار است اواخر شهریور ماه نمایش «ریچارد سوم» به کارگردانی آیدا آب پرور در تالار نام آوران تئاتر ایران واقع در خانه موزه عزت الله انتظامی روی صحنه برود. این سالن بلک باکس با اجرای این نمایش برای اولین بار افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: «ریچارد سوم» براساس نمایشنامه شناخته شده ویلیام شکسپیر به همین نام نوشته شده است و من علاوه بر نویسنده تنها بازیگر نمایش هم هستم که در این کار نزدیک به 10 نقش مختلف را ایفا می کنم. این نمایش کاری از گروه تئاتر «ما دوتا» به سرپرستی خودم و محصول موسسه فرهنگی - هنری اندیشه ماهان است. در این اثر نمایشی به شیوه ای گروتسک زندگی ریچارد سوم به تصویر کشیده شده است.

بازیگر سریال «آوای باران» درباره علاقه به آثار شکسپیر عنوان کرد: ترجیح می دهم در کارهای تصویری گزیده کار باشم و دو سه سالی یک نقش مناسب قبول کنم تا اینکه مدام بخواهم در کارهای مختلف بازی کنم. در تئاتر نیز تمرکزم را روی آثار شکسپیر گذاشته ام و دوست دارم روی متون این نویسنده بزرگ کار کنم. به این شیوه که در گروه «ما دو تا» نمایشهایی برای اجرای عمومی در ایران آماده می شود و بعد از آن این آثار را برای اجرا و حضور در جشنواره های مختلف به کشورهای اروپایی می بریم.

رنجبر در پایان صحبتهایش متذکر شد: «ریچارد سوم» نیز قرار است بعد از اجرا در ایران به زبان انگلیسی در آمریکا و ایتالیا اجرا شود. همچنین بعد از اتمام اجرای این نمایش تمرینهای نمایش بعدی ام را شروع خواهم کرد اما فعلا ترجیح می دهم اطلاعات نمایش را بعد از اجرای این کار مطرح کنم.

مهران رنجبر فعالیت هنری‌اش را با بازی در تئاتر آغاز کرده و در مجموعه‌های تلویزیونی چون «پنج کیلومتر تا بهشت»، «تاوان»، «نون و ریحون» و «آوای باران» به نقش‌آفرینی پرداخته‌است.

خانه موزه انتظامی با مساحتی معادل 451 مترمربع در بولوار اندرزگو، شرق به غرب (قیطریه)، بعد از بولوار کاوه، خیابان احمدی واقع شده و در زیربنایی معادل 538 مترمربع شامل بخش‌های چون موزه استاد انتظامی در شمال پروژه، سالن بلک باکس با ظرفیت 120 نفر در زیرزمین، کافی شاپ در پشت بام، شهر فرنگ، اتاق آینه، تماشاخانه، گالری و تابلوی ثبت امضاء و یادگاری ویژه هنرمندان صاحب نام است که عملیات اجرایی آن از اسفند ماه سال 1391 آغاز شده است.