نمایشنامه ˝محاق˝ نوشته زنده‌یاد اکبر رادی با کارگردانی ایمان رنجبر در سلسله نشست‌های تخصصی ˝شنبه‌های خوانش˝، روخوانی می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: نمایشنامه "محاق" نوشته زنده‌یاد اکبر رادی شنبه 8 شهریور در قالب سلسله نشست‌های تخصصی "شنبه‌های خوانش" روخوانی و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

نمایشنامه‌خوانی "محاق" با کارگردانی ایمان رنجبر و نقش‌خوانی حمید شجاعی، لیلا بیوک، زهراحسینی و حسن شیخ‌زاده، شنبه ساعت 17 در تالار عروسکی تئاتر شهر مشهد برگزار می‌شود.

سلسله نشست‌های تخصصی "شنبه‌های خوانش" همراه با نقد و بررسی آثار نمایشی خوانده شده از آذر سال گذشته زیر نظر حسین وحدتی هر هفته در تئاتر شهر مشهد برگزار می‌شود.

کارگردان خوانش «محاق» گفت: سال گذشته تصمیم گرفته بودم مجموعه نمایش های اکبر رادی را تهیه کنم و بخوانم.بعد گذشت ۳ ماه و خواندن چند متن از ایشان با متنی به نام(محاق)متنی کاملا ساده و بی آلایش و بی ادعا،تصمیم گرفتم این متن را بخاطر ویژگی های قابل تاملش خوانش کنم.

ایمان رنجبر: نمایش نامه ی محاق یکی از متن های مربوط به دهه ی چهل رادی می باشد،با اینکه نگارش این متن ظاهرا مربوط به ۵ دهه ی گذشته است اما به نظرم کاملا زبان امروز است…..مرحوم رادی در محاق اتفاقات خاص یک شب سرد از یک خانواده ی گیلکی را به تصویر می کشد که هرکدام از این ها مشکلات خاص خودشان را دارند…. دختری که کاملا از تبعیض و اچحافی که در حق او شده معترض است…و پسری که با نبودنش اوج اعتراض خود را می رساند…و مادری که به ظاهر تسلی می دهد اما در بطن حرفهایش اعتراض های خودش را در لفافه می پیچد…. ولی باز هم هیچکدام اینهاپناه گاه دیگری جز خانه ی مشدی که پدر این خانواده ی گیلکی ست نمی بینند…ولی در آخر نمایش مشدی حرف های شنیدنی ای دارد.